Hjem Kvinder PMS og menstruation

Ingen menstruation i 1,5 år

Redigeret 11 maj, 2017, 04:26 i PMS og menstruation
Jeg er en kvinde på 22 år. Min menstruation har aldrig været helt regelmæssig, men det sidste 1,5 års tid har jeg slet ikke haft den. Jeg er på p-piller, og jeg får altid mavesmerter og kramper, når jeg holder pause på pillerne, men mere sker der ikke.

Jeg tabte mig en del for et lille års tid siden, hvor min vægt faldt fra 50 til 38 kg på kort tid (jeg er 1.60), men jeg tog det hurtigt på igen, og min vægt har ligget på de 50 kg igen i noget tid nu. Men jeg er i tvivl, om det har noget med sagen at gøre, da jeg heller ikke fik min menstruation inden vægttabet og endnu ikke har fået den igen?

Jeg har haft kontaktet min læge, som blot siger, at det er meget normalt ikke at få sin menstruation, når man er på p-piller, og så længe jeg tager dem, kan jeg ikke regne med, at den vil være stabil. Det synes jeg bare ikke lyder rigtigt, da jeg altid har fået af vide, at p-pillerne hjælper med at stabilisere menstruationen, eller er det mig, der tager fejl? Jeg har fået taget nogle blodprøver for at få tjekket mit stofskifte, men det skulle være helt normalt.

Er det noget, jeg skal være bekymret for og forsøge at få undersøgt nærmere eller er det, som min læge siger, meget normalt?
Log in eller Registrér for at kommentere.