Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stressrelateret angst på udveksling

Redigeret 4 september, 2017, 06:40 i Angst
Kære alle,

jeg tog i februar på udveksling i forbindelse med mit 2. år på universitetet, hvor jeg nu har været i lige knap 3 måneder. Det var svært for mig at tage afsted, fordi jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke gjorde det af lyst med fordi jeg følte det var nødvendigt i forhold til at opnå de bedste resultater på mit studie.
Jeg har været igennem MEGET studietvivl igennem mine snart 2 år på universitetet, og sidste år ca. samme tid som nu, valgte jeg at tale med en psykolog om mine problemer efter jeg havde snakket med studievejledning osv.
Jeg valgte dog at fortsætte på studiet efter sommeren, og dermed kom mit udvekslingsophold her i foråret.

Jeg havde utroligt mange forventninger til opholdet, men jeg kunne også mærke, at jeg ikke på et eneste tidspunkt syntes det var specielt fedt at være her. Så startede jeg på universitetet, også kom alt bøvlet, en masse praktisk bøvl. Oveni det, forstod jeg ikke halvdelen af hvad underviserne sagde, fordi der ikke kunne kommunikeres på engelsk. Det skal lige siges jeg læser fremmedsprog, og har derfor haft en enorm stor forventning til mig selv om at forbedre dette sprog hele tiden.
I sidste uge gik det for alvor op for mig at der var noget i vejen. Jeg har følt mig stresset igennem hele perioden hernede, men pludseligt sad jeg i min klasse og følte at jeg skulle besvime og fik kvalme, hvorefter jeg styrtede ud på toilettet og rystede over det hele og blev derefter helt vildt ked af det (tilmed fik jeg feber om aftenen).

Jeg er nu ret sikker på at det er noget stressrelateret angst jeg har fået, og har også haft et endnu et endnu værre anfald hernede, hvorefter jeg har været på skadestuen og nu får noget beroligende (Alprazolam).
Jeg har derfor besluttet mig for at afbryde mit udvekslingsophold, rejse hjem og tilmed droppe ud af mit studie.

Mit problem er nu, at jeg ikke ved om jeg vil være i stand til at gå direkte hjem på arbejdsmarkedet nu og tage nogle jobs? Jeg vil jo ikke få SU længere, og er afhængig af at kunne få nogle penge? Kan man få kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge? Eller andet?

Nogle erfaringer? :) Modtages med kyshånd.

Tak!

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.