Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svære Neurogene smerter

Redigeret 25 april, 2017, 04:45 i Åben debat om smerter
Min mor har svære, brændende smerter i huden på begge hænder og underarme gennem 2 år. Hun har været på 2 sygehuse og udredes nu på afd N Odense.
Der er taget adskillige prøver og sidst, en biopsi fra skinnebenet.
Afd lægen har set symptomer som hendes før og har en mistanke om diagnosen - men vil ikke give medicin, før han er sikker i form af svar på biopsi´en. Al respekt for det. Min mor spurgte ikke hvilken diagnose han mistænker. Hun forstod på det personale der tog biopsi´en, at svartid kunne være op til 8 uger.
Vi har nu ringet til afd N, hvor vi får oplyst, at der er patienter der fik foretaget denne biopsi i november, der fortsat venter på svar.
Det mener jeg er uacceptabelt. Hvis min mor skal vente 6 mdr el mere, skal vi vide HVORFOR. Hun har virkelig ondt. Får smertebehandling gennem en smerteklinik, medicinen hjælper bare ikke. Hun sidder næsten som en invalid og klemmer sine hænder mellem sine lår, da det lille tryk dæmper smerterne en smule.

Jeg får idag fat i hendes journal hos egen læge (hun har ikke NemId) og vil så prøve at finde ud af hvor lang tid det tager at få svar på den biopsi, for 6 mdr tror jeg altså ikke på.

Nogen der ved noget om svartider / har gode råd om, hvor jeg henvender mig ifht at finde nogle svar ?

På forhånd tak
Datteren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Det kunne tyde på at der er nogle nerver som er beskadiget evt ved ekstrem kulde eller varme, eller Epstein Barr Virus. Der kan være mange årsager. Kemisk medicin kurerrer ikke kroniske sygdomme...kan højst være symptom behandling.

    Prøv evt. noget helt andet i ventetiden f.eks. Akupunktur som ofte kan udvirke mirakler.
Log in eller Registrér for at kommentere.