Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i ryg og mave

Redigeret 22 april, 2017, 18:25 i Rygsmerter
Efter et relativt langt forløb med smerter i ryggen, uden nogen rigtig afklaring eller bedring, skriver jeg nu herinde, i håb om at nogen har prøvet noget lignende.

Det startede rigtig for godt og vel 2 måneder siden med stivhed og lette smerter ved rotation i midter ryggen om morgenen. Bedring op af dagen. Mindre smerte ved vejrtrækning.
Små forværinger hver dag, indtil jeg for 2-3 uger siden vælger at besøge en kiropraktor.
Hun trykker/knækker min ryg tre steder. Ikke let at trykke og knækket kommer først på tredje skub, næsten alle steder.
Ved knæk, en ufattelig kraftig smerte.
Efter første konsultation oplever jeg 10 gange så mange smerter i min ryg og det trækker frem i højre ribben. Pludselig meget mere ondt ved vejrtrækning.

Jeg vælger 2 dage efter at besøge egen læge pga de meget forværrede smerter og stivhed. Hun finder ikke noget når hun trykker let på min ryg og mave, men vælger alligevel at henvise mig til at få taget et røntgenbillede.
Billederne viste intet, så jeg besøgte kiropraktoren igen, som hun havde anbefalet mig (kiropraktoren). Det samme sker igen, og ingen bedring overhovedet.

Svignende smerter og stivhed, men generelt lille forværing hver dag.

Det her er 10 dage siden, og har for 2 dage siden besøgt et fysioterapeut, som kun har bedt mig om at sørge for at sidde ret med puder i ryggen hver gang jeg sidder. Han kalder det en inflammation/irritation og bemærkede hurtigt at smerterne tilsynladende er gået ud over min balance i højre ben/side.
Lange gåture og ikke for meget sidning i sofa eller på stole.
Jeg har flyttet min arbejdscomputer til et højt bord så jeg kun kan stå (har svinget mellem 60% stå og 40% sidde på et aktivitetsbold i hele perioden - uden bedring)

Det er som sagt 2 dage siden, og jeg har absolut ikke mærket nogen bedring, trods min pude i ryggen og stående op hele tiden - tværtimod. For første gang begynder smerten også at gå i maven, lige under begge ribben - mest i højre side. Jeg kan ikke sidde og jeg kan ikke ligge, og her til aften ej heller gå.

Er der andre der har oplevet noget lignende?

Det skal siges, at jeg tilbage i Marts 2016 frem til August 2016, har lidt meget af kraftig hoste som lægerne kom frem til nok var astma. Indlagt med meget voldsom hoste og dårlig lungekapacitet. Begge lunger røntgen fotograferet.

Jeg er ridepige og bruger derfor min ryg/corset meget. Min ryg er eftersigende ret stærk ift muskler.
Log in eller Registrér for at kommentere.