Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Domstol: Mobiltelefoni førte til hjernetumor

optimist7optimist7
Redigeret 22 april, 2017, 03:26 i Sjældne sygdomme
For første gang i verden har en domstol anerkendt en årsagssammenhæng mellem uhensigtsmæssig brug af en mobiltelefon og en hjernesvuslt.

For den 57-årige Roberto Romeo har hans overdrevne, arbejdsrelaterede brug af en mobiltelefon forårsaget, at han udviklede en godartet hjernesvulst.

Det har retten i den norditalienske by Ivrea for nylig fastslået.

Ifølge Roberto Romeos vidneudsagn, var det hans arbejdsopgaver, som tvang ham til at tale i sin mobiltelefon i mellem tre og fire timer hver dag i 15 år.

»Jeg havde ikke andre valg end at bruge min mobil til at tale med kollegaer og organisere mit arbejde. I 15 år ringede jeg hele tiden. Fra hjemmet. I bilen. Jeg begyndte at få en følelse af, at mit højre øre var blokeret hele tiden, og en tumor blev fundet i 2010. Heldigvis var den godartet, men jeg kan ikke længere høre noget på øret, da de var nødt til at fjerne min hørenerve,« forklarede den 57-årige ifølge The Guardian i retten.

http://jyllands-posten.dk/international ... ernetumor/

Jeg får selvhovedpine hvis jeg taler mere end 10 minutter i min smartphone uden headset. Det har nok noget at gøre med hvor sensitiv man er. Hvad er jeres oplevelse af mobiltelefoni?

Kommentarer

  • Redigeret 8 september, 2021, 11:49

    Hej

    Mange mennesker ved, at mobiltelefoner udsender enorm stråling til menneskekroppen. Derfor anbefaler nogle mennesker ikke at bruge dem for ofte og heller ikke at bære dem i lommen. Men i vores tid er en mobiltelefon ikke kun et kommunikationsmiddel, men også underholdning, indtjening. Mange spiller spil og har det godt.

  • Jeg har kun en gammeldags mobiltelefon og bruger den meget lidt. Til at begynde brugte jeg den ofte. Men, jeg fik hovedpine af det, så jeg stoppede med at bruge den. Den bliver kun brugt i nødstilfælde og ikke ret længe ad gangen.

Log in eller Registrér for at kommentere.