Domstol: Mobiltelefoni førte til hjernetumor

optimist7optimist7
Redigeret 22 april, 2017, 03:26 i Sjældne sygdomme
For første gang i verden har en domstol anerkendt en årsagssammenhæng mellem uhensigtsmæssig brug af en mobiltelefon og en hjernesvuslt.

For den 57-årige Roberto Romeo har hans overdrevne, arbejdsrelaterede brug af en mobiltelefon forårsaget, at han udviklede en godartet hjernesvulst.

Det har retten i den norditalienske by Ivrea for nylig fastslået.

Ifølge Roberto Romeos vidneudsagn, var det hans arbejdsopgaver, som tvang ham til at tale i sin mobiltelefon i mellem tre og fire timer hver dag i 15 år.

»Jeg havde ikke andre valg end at bruge min mobil til at tale med kollegaer og organisere mit arbejde. I 15 år ringede jeg hele tiden. Fra hjemmet. I bilen. Jeg begyndte at få en følelse af, at mit højre øre var blokeret hele tiden, og en tumor blev fundet i 2010. Heldigvis var den godartet, men jeg kan ikke længere høre noget på øret, da de var nødt til at fjerne min hørenerve,« forklarede den 57-årige ifølge The Guardian i retten.

http://jyllands-posten.dk/international ... ernetumor/

Jeg får selvhovedpine hvis jeg taler mere end 10 minutter i min smartphone uden headset. Det har nok noget at gøre med hvor sensitiv man er. Hvad er jeres oplevelse af mobiltelefoni?
Log in eller Registrér for at kommentere.