Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i venstre fod efter bevægelse

Louka565Louka565
Redigeret 20 april, 2017, 13:44 i Åben debat om smerter
Jeg får ekstreme smerter i min venstre fod efter bare den mindste aktivitet/bevægelse. Det er kommet i perioder og starter som regel efter jeg har været ude at gå noget længere end jeg plejer. Lige nu har jeg haft problemet i et par uger, og nu er det så slemt at jeg bare skal gå ned i netto og hjem igen (500 meter hver vej), så begynder det at gøre ondt. Jeg har i dag rendt rundt i ikea i flere timer og det gør hamrende ondt.

Men til selve smerten. Det er i den bagerste del af foden, cirka fra midten og bagud i hælen. Jeg begynder at kunne mærke det når jeg er ude, men selve smerten kommer faktisk først når jeg er kommet hjem og har siddet i 10 minutter. Så kan jeg pludselig nærmest ikke støtte på foden når jeg rejser mig igen.

Værst er det, når jeg løfter foden fra jorden, det gør ekstremt ondt på det nævnte sted på foden. Men når det er rigtig slemt som nu, er smerten der også når jeg sidder ned, og det føles hele tiden som om foden er ved at gå i krampe. Det gør også rigtig ondt når man rører det område på foden.

Det skal lige nævnes at jeg er platfodet og samtidig overvægtig, hvilket jo bestemt ikke hjælper på situationen. Men er der nogle der har prøvet noget lignende? Eller ved hvad det kan være?Jeg har bestilt tid til lægen midt i maj, men kan jeg gøre noget inden for at det ikke gør så ondt?
Log in eller Registrér for at kommentere.