Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet kirtel i 6 måneder?

Hej derude. Jeg håber RIGTIG meget, at i vil hjælpe!!
Jeg er en pige på 17 år. Jeg har i 6 måneder nu haft en hævet lymfekirtel i venstre side af halsen. Det hele startede faktisk med influenza, hvor jeg kun var ramt i venstre side af halsen. Siden da, har den været helt vildt stor, og hård. Jeg har været ved læge rigtig mange gange - også fordi jeg har lidt af andre ting såsom svimmelhed, hovedpine specielt i højre side.

Da jeg for 2 måneder siden var ved lægen for, at få tjekket min kirtel sagde han at der umiddelbart ikke var noget i den, men hvis den ikke var gået væk senere skulle jeg komme tilbage.
Senere hen blev jeg sendt videre til en hals - og ørelæge (af en anden læge). Han tjekkede mig nede i halsen, i ørene (mht min svimmelhed), men mente ikke der var noget. Derefter blev jeg sendt videre til en neurolog, da jeg har ofte får en følelsesløshedsfornemmelse i huden. Hun mente heller ikke der var noget.
Det er noget tid siden nu, og jeg føler det er blevet værre. Min hævede kirtel forsvinder ikke, min kirtel bag øret begynder også at blive hævet. Jeg gider virkelig ikke gå mere til læge, da jeg i år har været til læge flere gange end det kan tælles på 2 hænder. Jeg er også begyndt, at få et lille bitte hul i ganen? Det bliver også større og større.
Er der nogen der ved, hvad det muligvis kunne være?
Håber rigtig meget der er nogen der kan hjælpe!!
- det skal lige siges, at jeg er blevet tjekket for sukkersyge og andre sygdomme i den dur. Men jeg er rigtig bange for, at det måske kunne være kræft?

Kommentarer

  • Indstillinger
    optimist7optimist7
    Redigeret 19 april, 2017, 10:05
    Hejsa

    Det er ikke sandsynligt at det er kræft da dit problem jo startede ved influenza.
    En mulig årsag kunne være betændelse i lymfekirtler men det har du jo nok fået tjekket hos lægen.

    Hvis en lymfeknude udsættes for en større mængde indtrængende mikrober, virus og bakterier kan der opstå betændelse i den og den kan vokse sig stor. Dette kalder man Lymfadenitis. Årsagen kan også være dårligt kredsløb (Lymphostasis). Dette er de almindelige årsager til at lymfeknuderne svulmer op.

    Træning med en rebounder (mini trampolin) vil være godt for alle lymfekritlerne i kroppen. For flere tips kan du evt. søge på "Lymfeknude Kur" i google.

    Jeg forstår godt at du er træt af at gå til læger. Prøv evt. en akupunktør for for at få en anden vinkel på dit problem. Hvis du bliver dårligere så tøv ikke med at opsøge din læge igen.

    "
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar!! Men ved du hvad jeg kan gøre ved det? Skal der medicin eller noget til?
  • Indstillinger
    Udover en rebounder

    https://www.bellicon.com/int_en/quality/best-built


    er der nogle homøpatiske middler.
    Lymphomyosot Mixtur som er et homøopatisk kompleksmiddel som ofte kan fjerne Lymfeknuder på få dage hvis årsagen er betændelse eller dårligt kredsløb.Virker også på betændelse i lymfekar mm.

    Dr. Reckeweg R1 er et andet homøopatisk kompleksmiddel som modvirker lokale betændelser i kroppen. Det har bla. effekt på hævede lymfeknuder og på inficerede lymfekar.

    Man kan købe midlerne i matas webshop eller diverse online helsekostbutikker.

    NB: Homøopatisk medicin har normalt ingen bivirkninger.

    Rødkløver et en af de bedste urter som findes til at aflaste lymfesystemet. Hvis ikke du kan finde dem ude i det fri så kan man købe et ekstrakt.

    https://dk.iherb.com/pr/nature-s-way-re ... ode=yaw234

    Lymfedrænage er en særlig massageform som aflaster lymfesystemet. Kan let kombineres med nogle af ovennævnte tiltag.

    https://www.fysiodanmarkaarhus.dk/andre ... GwodZsAPdg

    Du kan evt. søge på "Lymfeknude Kur" i google for flere oplysninger.

    Som sagt bør du søge egen læge hvis du bliver dårligere.
  • Indstillinger
    Skal jeg søge læge for, at få medicinen??
  • Indstillinger
    Kosttilskuddene og den homøopatisk medicin,som jeg nævnte skal du ikke søge læge for at få fat i.

    Noget andet er at hvis du tager kemisk medcin fra lægen ,så bør du orientere lægen om hvad du tager af andre ting da tingene muligvis ikke arbejder sammen.
Log in eller Registrér for at kommentere.