Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sprunget kondom dagen efter menstruation.

Redigeret 16 april, 2017, 06:05 i Seksuel debut
Hej!
Jeg havde sex dagen efter min menstruation var stoppet, men kondomet sprang og vi opdagede det først efter han var kommet. Jeg står lidt i en krise da jeg ikke ser en nær fremtid med barn eller denne person, men apotekerne har lukket i morgen. Ifølge min app vil min fertile starte den 17, og jeg havde sex den 15. Jeg ville høre hvor stor chancen var for at jeg kunne blive gravid

Kommentarer

  • Indstillinger
    Søde ven du burde som seksuel aktiv kvinde finde ud af hvordan du kan blive gravid og hvornår du ikke kan.
    Du kan ikke blive gravid de ca første 10-12 dage da æget ikke har løsnet sig fra æggelederne.
    Læs lige op på hvordan din egen krop virker.
  • Indstillinger
    Nu går der godt nok rigtigt mange mennesker rundt på denne jord, som er bevis for at der IKKE er noget, der hedder sikre perioder.

    Jeg vil medgive, at sandsynligheden for undfangelse dagen efter endt menstruation er uendelig lille, men den er der altså. Og - sandsynligheden er da også så lille, at du ikke skal kaste dig ud i diverse skrappe hormonmidler, der oftest gør mere skade end gavn.

    Jeg vil kun sige, at du ikke skal satse på, at du ikke behøver prævention den første tid efter endt menstruation, som familiefar jo faktisk antyder, man kan. Faktisk kender jeg en kvinde, der blev gravid af sex under menstruation, så ikke en gang der, kan man være 100% sikker.

    Og - et kondom, der passer, ikke er for gammelt - og er sat korrekt på, bør altså ikke springe, så måske du - og din kæreste - skal øve jer lidt i den side af sagen.

    Så - prævention hver eneste gang. Det er fint, at du har en app, men heller ikke en sådan kan styre alt, hvad der foregår i netop din krop.
Log in eller Registrér for at kommentere.