Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tynd, flydende afføring som siver...

Hej jeg er en fyr på 31 år. Jeg er 180 høj og vejer omkring 105kg. For omkring 6 år siden begyndte jeg så småt at døje med min mave og afføring... Før det har jeg ellers aldrig haft problemer. Har dog døjet meget med kolik indtil mine tidlige teenageår. Har altid haft en god og fast afføring der bare smuttede ud af sig selv, med minimalt brug af papir efterfølgende.
Men på de seneste år er mit afføring blevet enten blødt eller helt flydende.
Jeg døjede i starten med smerter i venstre side af maven, men ikke så meget mere.
Og får jeg smerter i venstre side nu, er det et tegn på at jeg skal prutte.
Og så går smerten væk igen. Jeg er konstant oppustet, og har ekstremt ildelugtende afføring og prutter.
Jeg er mindst oppustet om morgenen, men bare jeg drikker et glas vand om morgenen er jeg oppustet igen, og det bliver så kun værre i løbet af dagen. Alt det kan jeg leve med, hvis der nu ingen muligheder er.
Men mit største problem er at når jeg så skal af med mit afføring og går på toilettet kan jeg aldrig gøre mig færdig,
jeg kan mærke at der sidder afføring tilbage i endetarmen. Det resulterer så i at det siver langsomt ud, og jeg så skal ud og tører mig flere gange dagligt mens jeg er på arbejde eller hjemme.
Så udover at jeg ikke kan passe mit arbejde ordentligt og bliver påpejet at jeg bruger for lang tid på toilettet af mine kolegaer.
Så har jeg heller ikke lyst til at bevæge mig ud i samfundet fordi jeg er bange for at det smutter og jeg kommer til at lugte.
Har været ved lægen uttallige gange. Og har fået lavet endoskopi og koloskopi uden der blev fundet noget heldigvis.
Men bliver så altid sendt hjem med den samme sætning fra en opgivende læge... Spis groft brød og drik masser af vand. Men intet hjælper.
Hvad skal jeg dog gøre. Har virkelig fået nok nu... Og det skal lige siges at jeg i mellemtiden har udviklet angst og panikangstanfald jeg aldrig er kommet mig over, fordi jeg tror der er noget alvorligt galt med mig... Kan ikke ellers forklare hvorfor jeg skulle have fået angst. Håber der er andre der har haft samme problem og har fundet løsningen...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tager du nogen form for medicin? Eller har du gjort det tidligere?

    Hvordan behandlede i den kolik du havde som barn?

    Spiser/drikker du dagligt noget med sukker?
Log in eller Registrér for at kommentere.