Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævelse, svie og kløe i skeden

Hejsa.

Jeg har i løbet af en længere periode oplevet, at jeg er begyndt at bløde en smule udenfor min cyklus. Jeg ville betegne det som en slag mini menstruation, der kommer inden jeg får min rigtige mens. Det er forskelligt hvornår det sker, og hvor meget der kommer. Typisk har jeg generelt bare meget udflåd, som virker grynet. Nogengange bliver det også rødligt, og sommetider bliver konsistensen og farven mere som rigtig blod, dog kommer der ikke ligeså meget som når jeg menstruerer.

Jeg har en kæreste, og efter samleje føler jeg ofte at det svier lidt ved skedeåbningen, og hvis vi har samleje igen dagen efter vil det ofte være en smule "ømt" - også selvom jeg er våd nok.

Herudover har jeg på det sidste fået en rigtig slem kløe i skeden der kommer og går. I går kunne jeg så konstatere at jeg også hævede op. Huden der sidder udover klitoris og forbindes med min højre indreskamlæbe er hævet fuldstændig op og generer rigtig meget. Hele området føles bare generelt en smule hævet og ømt, dog er den store hævelse ret voldsom. Hvad kan dette skyldes?

Jeg har oplevet denne hævelse én gang før for et par år siden, hvor jeg også havde en voldsom kløen inden. Her købte jeg dog bare noget creme mod svamp, og det forsvandt lidt efter. Jeg ved dog ikke om det skyldes cremen, eller om det bare er gået i sig selv.
Jeg har læst mig lidt frem til at det kan skyldes ubalance i skeden pga. ens ph-værdi. Jeg bruger dog kun intimsæbe til at vaske mig med, så jeg kunne ikke se at dette skulle være et problem.

Håbe at I kan hjælpe!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.
    Er du kommet det til livs?

    Jeg vil helt klart sige at det nok er svamp i skeden. Det lyder som de symptomer.
    Jeg lider selv meget af svamp i skeden. Jeg smører med Canesten Creme samt får en pille på recept der hedder Fluconazol.
    Når du har de symptomer skal du gå til lægen og få det undersøgt.

    //Maja
  • Indstillinger
    -Kan det egentlig smitte ens partner?
    -Hvor længe går der, fra man stikker pillen op i skeden, til infektionen er ovre?
    -Hvad med gravide, påvirker infektionen barnet?
  • Indstillinger

    Hej De piller jeg får i 3 dage mod svamp,skal jeg drikke med et glas vand.

Log in eller Registrér for at kommentere.