Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i anklen efter 9 mdr.

Redigeret 25 marts, 2017, 22:15 i Åben debat om smerter
Hej,
Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, eller nogen som har oplevet det samme, der kan komme med et godt råd.

D. 25-6-16 kom jeg slemt til skade med min højre ankel på ydersiden. Kom på hospitalet lige efter, fik taget røntgen, og blev ellers så sendt hjem igen med beskeden om, at jeg havde en slem forstuvning. Fik også et par krykker. Det blev hurtigt meget værre (min fod hævede voldsomt, og kunne på ingen måder gå på den), så fik taget røntgen igen et par dage efter, men lægen mente ikke, at der var noget galt. Derudover sagde lægen, at jeg fra nu af ikke måtte bruge krykker, men jeg skulle ned og støtte på foden. Smerterne er aldrig helt aftaget, så har siden søgt egen læge 1 gang pr. måned lige siden for at få hjælp - det vil sige hver eneste måned fra juli-februar 2017. Alle gange er jeg blevet sendt hjem igen uden hjælp. Først i februar 2017 blev jeg for alvor undersøgt, og endnu engang sendte de mig til røntgen. Det viste sig, at jeg i sommer muligvis havde haft et brud + mit ledbånd nok havde været sprunget. Mine knogler ligger nemlig i dag med for store mellemrum imellem sig, og så har jeg for meget væske. Plus jeg er begyndt at danne brusk tror jeg nok mellem et af mine mellemrum. Kom så på hospitalet igen i marts, hvor jeg skulle tale med en læge. Han synes også mine mellemrum var bekymrende store, og at jeg var så generede af smerter dagligt (er sælger i en butik, så går meget på foden), gjorde ham nervøs. Derfor blev jeg sendt til MR-scanning.

D. 23-3-17 skulle jeg tilbage på hospitalet og have svar på MR. Den her læge mente ikke, at der var noget galt, så nu føler jeg lidt, at jeg er løbet panden mod en mur (den læge som sendte mig til MR var ellers sikker på, at jeg skulle opereres mod løse ledbånd). Nu har jeg fået et genoptræningsprogram, som jeg skal følge frem til d. 20-6-17, hvor jeg kan komme til kontrol igen. Den kontrol er jeg kun blevet tilbudt, fordi jeg har bedt om det. Jeg har nemlig rigtig ondt, kan ikke side på hug, og kan ikke sidde i skrædderstilling. Jeg er især besværet, når jeg kører bil. 2 gange i sidste uge, der hoppede min ankel også ud af led - eller den låste sig hvertfald, så min fod lå drejet mod højre side, og jeg
kunne ikke flytte den overhovedet. Det gjorde sindssygt ondt. De episoder fortalte jeg også til lægen, men det tog han slet ikke særlig tungt. Fredag d. 24-3-17 mens jeg var på arbejde, der fik jeg pludselig så ondt i anklen, at jeg slet ikke kunne støtte på den.

Når jeg skal til kontrol i juni, så nærmer vi os årsdagen for skaden, men kan det virkelig være rigtigt, at der ikke er noget galt? Har næsten gået et år med smerter, og lægernes meninger skifter, som vinden blæser.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende? Eller ved hvad jeg skal eller kan gøre? Har allerede trænet med fys i en længere periode (uden held), og synes 3 mdr. ekstra før jeg kan få hjælp igen virker lang tid, når jeg har ondt. Eller det er hvertfald ikke sjovt at gå rundt i den her uvished, fordi jeg kan mærke, at der er noget galt. Og mine røntgen viser også tydeligt, at jeg har for store mellemrum mellem mine knogler. Kan jeg gøre krav på fx at blive tilset om 4-5 uger agtigt? Eller jeg bliver tilset af en kirurg? Hvad ville i foreslå at jeg gør nu? Det eneste jeg med 100% sikkerhed ved er, at jeg vil søge erstatning for mit forløb, fordi at mine røntgenbilleder fra i sommer allerede der viste at noget var galt. Lægen ville heller ikke fortælle mig, hvad der skal ske om 3 mdr, hvis ikke det er blevet bedre...ved i hvad næste step måske kunne være?

Håber rigtig meget i kan hjælpe eller komme med et godt råd.
Fortsat godt weekend.
Mvh
Laura
Log in eller Registrér for at kommentere.