Hjem Astma og allergi Allergi

soyamælk allergi

Redigeret 16 november, 2017, 05:40 i Allergi
Hej

Kan man få allergi af at drikke 1L soyamælk om dagen? (er ved at være træt af at hører på min kone)

Kommentarer

  • Ja det kan man godt men symptomerne på allergi vil i reglen vise sig nogle få timer efter at man første gang drikker soyamælk. Det er givetvis mange gange flere som er intolerant overfor mælkeprodukter end soyamælk på verdensplan.

    http://www.peasandfigs.co.uk/intolerances/soy-free/

    Jeg indtaler selv øko soyamælk i the istedet for mælk eller fløde. Man bør dog også være opmærksomhed på at soyamælk kan have en østrogenlignende effekt på mænd og derfor ikke være gavnlig i store mængder mht. potensen.
  • Jeg vil i det hele taget mene, at så meget mælk - hvad enten det er den ene eller anden slags - overhovedet ikke er godt for noget som helst.

    Postevand er langt bedre.
  • Jeg læser det som "man har allergi for det, men ikke udvikler det"

    Selvfølgelig er det godt for noget, der er fx protein i, der er intet i vand.
    (jeg er ikke overvægtig, og bevæger mig meget...)

    men jeg spøg, fordi man kan overdrive med alt. (selv vand, lol.)

    og det med potensen, passer mig fint, jeg er alligevel for gammel til det pjat. gg.
  • Når man indtager så meget sojamælk, skal man være opmærksom på, at det kan påvirke hormonbalancen. Soja har nemlig et højt indhold af østrogenlignende plantestoffer, som derved kan påvirke både mænd og kvinder.

    Så hvis din kone generelt er østrogenfølsom, kan det være en god ide at begrænse indtaget af sojamælk. Jeg vil foreslå, at hvis hun stadig ønsker at få de gode næringsstoffer fra sojaen, at hun i stedet vælger andre former for sojatilskud eksempelvis i form af sojaproteinpulver, som indeholder mindre mængder af soja relativt til sojamælk. Der findes flere udbydere af sojaprotein.

    Mvh. Irene Larsen
Log in eller Registrér for at kommentere.