Hjem Kræft Brystkræft

Underlig fornemmelse bag mit højre bryst

Redigeret 17 marts, 2017, 05:09 i Brystkræft
Kære Debatforum.

Jeg har i en uge nu gået med en knude eller et hårdt væv bag mit højre bryst. Jeg ved ikke om jeg skal gå til lægen, da jeg er pubertetten og udvikler mig. Jeg spurgte min far om hvad det kunne være, og sagde han at det var nok fordi det var fordi at jeg lige nu udvikler mig go mit brystvæv driller.

Som den paranoide person som jeg nu er, var det ikke nok for mig, så jeg valgte at skrive et debat indlæg. Min far og mor voksede først efter konfirmation og jeg begynder at have nogle ting lige nu. Nogle gange bekymrer det mig, fordi jeg læser en bog om en kræftpatient og han havde de samme symptomer. Da i blot er nogle person og ikke læger som læser dette, kunne det være fedt at vide om der andre der har døjet med det.

Relevante informationer om mig:
Jeg er 14 år.
Jeg er ikke helt i pubertetten endnu.
Jeg er 1.54 cm.
Jeg er fysisk aktiv, men spiser stadig søde sager.
Jeg har ikke nogle former for Astma eller Diabetes.
Jeg er allergiker.

BEKLAGER MEGET, HVIS DET IKKE ER VELSKREVET.....

Kommentarer

  • Det er et ualmindeligt flot og velskrevet indlæg, du her kommer med. Du giver gode, punktvise oplysninger, så det skal du bestemt ikke beklage.

    Jeg er nu enig med din far i, at det du mærker er helt normalt og et led i din pubertet. At dine forældre kom i pubertet i en senere alder end dig er også helt normalt. Især piger går tidligere i pubertet end man gjorde før i tiden.

    Men – jeg er da enig i, at du da skal gå ”med livrem og seler”, for ingen på et debatforum kan jo give dig 100% sikre svar. Så derfor foreslår jeg, at du kontakter skolens sundhedsplejerske og beder om en samtale om disse ting, og der fortæller du om din utryghed.

    Jeg tror, at mange af dine kammerater går med spørgsmål om disse forandringer, der sker i kroppen i jeres alder, så det var måske en ide, om I kunne få lidt undervisning – måske endda sundhedsplejersken kan få indført noget sådant på din skole.

    Jeg synes i hvert fald, du skal foreslå det.

    Er du stadig usikker og utryg, kan det være en ide med en tid ved lægen, der lige kan undersøge dig.

    Men – som nævnt – jeg tror, det er helt normalt og et led i din pubertet.
Log in eller Registrér for at kommentere.