Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tandskader efter bulimi

Redigeret 25 august, 2017, 17:33 i Bulimi
Jeg har haft bulimi i ca. 6 år, og har desværre en del smerter i tænderne som følge heraf. Kan også se, at min emalje har taget skade af opkastningerne. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der har fået udbedret tandskader efter bulimi hos tandlægen. Jeg er på SU og har ikke særligt mange penge, så jeg tør ikke tage til tandlægen, af frygt for en regning på mange 1000 kroner, som jeg ikke kan betale. Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Ps. jeg er ikke "aktiv" bulimiker længere, (har ikke været i et år), så behøver ikke hjælp på det område :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Hos mange tandlæger kan man få en afdragsordning. De fleste er uden renter.

    Ellers skal du spørge din læge eller sagsbehandler på kommunen. Da det har været i forbindelse med din sygdom du har skadet dine tænder, kan det jo være du kan få hjælp fra det offentlige. Jeg ved det ikke, men det er da et forsøg værd.

    Håber du finder ud af noget :)
  • Indstillinger
    Jeg har selv haft anoreksi og bulimi i nu 17 år, og mine tænder er total skadet deraf. Jeg har intet emalje tilbage, hvilket bevirker at jeg let får huller og mange smerter. Smerter som følge af, at idét emaljen er med til at beskytte tænderne, er der ikke længere noget beskyttelse - så der er ikke lange ind til tandbenet og alle nerverne. Det kan der desværre ikke rettes op på. Men det bedste der er sket for mig er, at jeg er blevet tilknyttet special tandlægen. Det ved jeg ikke om kan være en mulighed for dig? Økonomisk betyder det at jeg kan komme alt det til tandlæge jeg vil, kun med en fast årlig udgift på 2000 kr. Derudover er de enormt rummelige for min sygdom, og jeg møder ikke længere fordomme, men derimod forståelse og kompetent hjælp
Log in eller Registrér for at kommentere.