Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia og ubderlivsbetændelse

Redigeret 17 februar, 2017, 07:55 i Ufrivillig barnløshed
Kære netdoktor/ere.

Jeg er en 20 årig pige, som den seneste uge, har haft et helved af et underliv.
For 8 dage siden havde jeg sex uden kondom, allerede dagen efter begyndte min udflåd at lugte helt forfærdelig meget (har jeg aldrig oplevet før, min hygiejne dernede er generelt meget god og jeg har aldrig haft underlivs-sygdomme)

Det stopper så ikke ved den ændrede udflåd-lugt. Jeg begynder at få pletblødninger, svie og smerte ved vandladning og i nat også da jeg lå ned, for at sove. På trods af, at jeg normalt har en høj smertetærskel, har jeg grædt hele natten af smerte og mine lårmuskler føles ømme og svækkede.
Jeg har fået en tid hos min læge, som har mistanke om klamydia.

Problemet er at jeg frygter denne her klamydia har udviklet sig til underlivsbetændelse og gjort skade på æggestokkene/æggelederen,
eftersom smerten er så slem, og jeg føler at jeg bliver ætset forneden.
Jeg frygter at kunne være blevet steril, hvis det er det der er sket. (Underlivsbetændelse)
Er der nogen der har erfaring, eller oplevet klamydia og betændelse på samme tid? Har I kunnet få børn optimalt?
Beklager den lange roman, jeg er meget bekymret og nervøs, og skammer mig inderligt over at have sat mig selv i denne situation. Beskyttelse findes jo..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som du jo ved, så er klamydia en satan, der netop kan udvikle de skader, som du beskriver.

    Derfor er det også afsindigt vigtigt, at man sørger for at blive undersøgt, hvis man har dyrket ubeskyttet sex med en, man ikke ved, hvor har været før. Klamydia er meget smitsom

    Men – det allerværste ved netop klamydia er jo, at den kan sidde i årevis, uden man ved man har den. Det er ikke en, der går i fuldt udbrud dagen efter smitten og laver al den ravage på ingen tid – den er et godt stykke tid om at udvikle sig.

    Så, det er ikke p.gr. af pludselig klamydiasmitte for en uge siden, at du har det sådan nu.

    Som du beskriver det, så er det første gang, du har gjort sådan – og første gang, du har været i risiko for den type smitte?

    Hvad du så fejler, ved jeg ikke, men forhåbentligt har du allerede været ved læge – eller skal meget snart.

    Hvis du først har fået klamydia for en uges tid siden, er den nem at behandle, men det er ikke den, der har gjort dig så syg som du er nu.

    Du kan jo desværre sagtens have fået en underlivsbetændelse, som selvfølgelig også skal behandles.
Log in eller Registrér for at kommentere.