Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

2000 kcal underskud pr. dag?

Redigeret 28 april, 2017, 11:46 i Åben debat om overvægt
Hej Netdoktor.
Jeg er siden sidste år gået fra 106 kg. til 90 kg. Vægten begyndte faktisk ved 112 kg i vinteren 14/15, hvor jeg så tabte mig lidt i løbet af foråret og derfor vejede jeg 106 kg. sidste år i marts ca.

I Marts sidste år (2016) påbegyndte jeg så en hård og striks kur hvor jeg gik fra de 106 til ca. 92 kg, hvilket jeg stoppede med i maj - det gik hurtigt. Jeg har så taget lidt på og vejede i slutningen af november 2016 98 kg, nu har jeg dog tabt de 8 kg og vejer 90 kg. p.t.

Det er altså ikke så uoverskueligt mere. Jeg løber meget - i dag med en "god" tid - 5 km. på 28 min, med en stigning på 2% igennem hele løbet.

Men anyways, jeg har stadig en mave og fedt diverse steder. Jeg er nervøs for tabt muskelmasse igennem mine ekstreme kure, nu spørger jeg så ind til noget - ja ligeså ekstremt - 2000 kcal underskud, men ja.

Jeg er 184 cm høj.

Jeg har et mål om at komme under 80 kg. inden maj, hvilket vel egentligt ikke er urealistisk?

Skal jeg istedet gå efter et kcal underskud på 1000 kcal pr. dag også må det tage den tid det tager?

Gider ikke proteinkure m.v. mere, har kørt lortet igennem og nu skal jeg hen et sted til en sund livstil og få smidt de sidste små 10 - 15 kg - målet er 75 kg. senest 1. juli, men MEGET gerne før :-)

Men hvad vil i sige, vil det være for risikabelt i forhold til min muskelmasse, at være i et underskud på 2000 kcal pr. dag eller vil det være muligt, hvis jeg styrketræner nok ved siden af?
Log in eller Registrér for at kommentere.