Hjem Mænd Åben debat for mænd

Bedste måde at øge testosteron niveauet?

Redigeret 19 august, 2017, 16:08 i Åben debat for mænd
Jeg er en fyr i start 20'erne, som gerne vil øge sit testosteron niveau. Jeg er lidt overvægtig og jeg tror jeg er langt fra mit bedste potentiale hvad testosteron angår. Jeg har knap nok fået skæg endnu.

Jeg har læst nedenstående artikler, men jeg ved ikke helt hvor det bedste sted er at starte, hvis man gerne vil øge sit testosteron niveau i kroppen som mand. Jeg går ud fra nogle ting er bedre at gøre end andre. Har læst mig frem til at motion og styrketræning skulle være godt?

https://www.bodylab.dk/shop/oeg-dit-tes ... 927c1.html
http://blivstor.dk/5-gode-maader-oege-t ... naturligt/

Kommentarer

  • Personligt har jeg haft størst effekt ved intervaltræning og en zinker ring. Zinksiden vender til venstre og kobber siden til højre. Derved opstår der et kredsløb som producerer testosteron

    Man kan bruge ringen f.eks. hver anden nat eller i 3 nætter i træk og så hold en pause på f.eks 4 nætter. Dette stimulere kroppen til bedst at producere sin egen testosteron

    (Link fjernet, red.)

    NB: Man bør købe en uden magnet i eller tage magneterne ud inden brug da testiklerne formentligt kan skades af magneterne i det lange løb. Dette afhænger af hvordan magneterne er placeret polmæssigt.

    Specielt for mænd der er i overgangsalderen kan man søge i google på "Andropause og kosttilskud" der er yderlige hjælp at hente.
  • Om du får skæg eller ej har næsten intet med mangel på testosteron at gøre, men derimod hvordan din krop og de hårskække du har i ansigtet reagerer på testosteron. De fleste mænd får et sted mellem meget lidt eller meget skæg i løbet af deres liv, og nogle får slet ikke noget overhovedet, tiltrods for at de har masser af testosteron i blodet. Nogle andre får en masse skæg, men mister så alt håret på hovedet(det er meget teknisk og kompliceret).
    Hvornår skægvæksten går igang er også forskelligt fra mand til mand. Det kan ske helt op til du bliver 40 og der er intet du kan gøre for at påskynde væksten.

    Med andre ord, så er den måde din krop reagerer på forskellige hormoner bestemt af dine gener og dermed ikke noget du kan påvirke i sådan en grad at du får skæg af det. Du er dog stadig ung, så du kan sagtens nå at få det senere, det er set før.

    Du vil dog blive sundere og få mere testosteron hvis du du sænker din fedtprocent til mellem 12%-15%. Tunge løft som f.eks. squats og dødløft kan forøge dit testosteronniveau, men du skal virkelig passe på når du laver dem, ellers har det ingen positiv effekt på dit helbred og du kan nemt skade din ryg. Træning i træningsmaskiner eller med små håndvægte har ingen effekt på dine hormoner.
    Opsøg helst en instruktør eller læs om det før du går igang.

    Du behøver heller ikke at købe nogle piller eller diverse apparater på nettet, der lover mere testosteron eller skægvækst, det er altsammen løgn. Hvis der fandtes en god måde at forøge skægvækst og testosteron uden nogen indsats, ville alle læger tilbyde det og alle mænd ville rende rundt med fuldskæg og sixpack. Sådan hænger verden ikke sammen.
  • Som nævnt ovenfor, så er det rigtigt at tunge løft i styrketræning kan hjælpe med at øge dit testosteronniveau. Ud over det er der mange som spekulerer i at kombinationskosttilskuddet ZMA er godt for de mandlige hormoner. Jeg anbefaler dog helt klart at spise rigtig sundt og varieret i stedet. En masse grøn salat gør underværker, og få smidt nogle røde bøffer ind i mikset en gang imellem, samt nogle æg. For mig har det helt klart været godt bare at spise en masse sunde proteiner - vegetabilske såvel som animalske. Undgå soyaprodukter - meget tyder på at det kan øge østrogen i kroppen. Det kan godt være en smule dyrt at omlægge hele ens kost, investere i fitness og købe eventuelle kosttilskud, men er man fast opsat på at man gerne vil forbedre ens test-niveau, bør det være muligt at finde finansieringen til det. Du kan overveje at tjekke bl.a. http://capacredit.com/dk/ ud, hvor du ihvertfald har en håndfuld muligheder...
  • Testosteron falder hos mænd med ca. 1 % om året.
    For meget naturligt testosteron kan give bumser, hovedpine, irritabilitet, ængstelse og raserianfald.

    Eftersom overskydende testosteron kan bliver omdannet til østrogen, kan det give symptomer på væskeansamlinger, prostataforøgelse, nedsat sexlyst og udvikling af kræft.

    Man kan modvirke at testosteronet bliver omdannet til de skadelige østrogener ved at indtage aromatase hæmmere. En af de mest effektive aromatase hæmmere er brændenælderod men der findes andre bla. Kamille.

    Søg evt. i google på "Testosteron og Kosttilskud" så kan du læse om hvilke aromatase hæmmere der ellers findes.
  • williamsewilliamse
    Redigeret 22 november, 2022, 17:28

    Testosterone - https://nuvialab.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.