Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brun mens - på p-piller

Redigeret 3 februar, 2017, 10:58 i PMS og menstruation
Hej alle sammen :)

Jeg har siden jeg var 11 haft min menstration, og den har alle dage været meget det samme. Jeg kom på p-piller da jeg var 14 grundet meget voldsomme blødninger og voldsomme smerter også. Jeg er nu 22 år og tager dem stadig - har stadig kraftige blødninger og smerter.

Efter aftale med min læge tager jeg pillerne til min krop ligesom "overwriter" pillerne og jeg får min menstration, holder en pause på 7 dage og starter så igen. Denne gang startede blødningen mandag, med brunt blod, hvilket jeg ved er ganske normalt når det har taget lidt længe om at komme ud.

Siden da har der været normal blødning en gang og det var en meget lille mængde. Jeg bløder stort set ikke om natten og egentlig heller ikke i løbet af dagen, men det der kommer er mellem til mørk brunt. Der kommer til tider små mængder af frisk blod/slim når jeg har været på toilettet, men det kan tælles på en hånd hvor mange gange det har været.

I bad har der været rød/mørkt rødt blod, men generelt har det været MEGET abnormalt i forhold til de menstrationer jeg har haft hele mit liv. Har stadig haft kramper og været nødt til at tage smertestillende (uden at det hjalp særlig meget), men der har stadig ikke været noget blødning ala normalt.

Hvad kan det være?
Er det bare blodet der er lang tid om at komme ud? Skal jeg et smut forbi lægen og tjekkes op? Tage en graviditetstest?

Er som regel ret afslappet omkring det, men der plejer at være kommet en ordentlig omgang frisk blød omkring nu, så er efterhånden lidt nervøs.

God weekend! :)
Log in eller Registrér for at kommentere.