Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte på siden af knæ

Redigeret 13 maj, 2017, 06:17 i Fod- og knæskader
Hej.
For et par uger siden da jeg var ude og cykle en tur på mtb (som jeg gør en del), begyndte det at gøre lidt ondt på siden/bagsiden af knæet hver gang jeg bøjede det. Det blev egentlig ikke værre eller bedre om jeg trådte tungt eller let i pedalerne.
Efter et par dage uden cykling forsvinder det så småt, men cykler jeg en tur igen blusser det op igen. Det har stået et par uger nu.
Jeg mærker intet til det når jeg går, men kan mærke det hvis jeg bøjer benet helt sammen.
Det er primært på indersiden af knæet, det føles som den store sene der kommer fra baglåret og hæfter lige under knæet. Der også lidt på den tilsvarende sene i højre side af knæet. Det føles som om det gør ondt når jeg spænder musklerne i baglåret.
Hvad kan dette skyldes? Har cyklet mange gange om ugen i flere år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg vil råde dig til, at få en professionel til at indstille din mountainbike. Jeg og mange andre har haft og har ondt i knæ, hofter eller fødder, som følge af forkert stilling på mountainbiken. Det hedder et bike-fit, og du kan henvende dig til din lokale cykelhandler for mere info om hvad der skal til.

    Jeg mener ikke, at det koster mere end ca. 1000 at finde den optimaleposition på din MTB.

    Når du har fået indstillet din mountainbike, og langsomt får trænet knæet op igen, så kan jeg anbefale, at du kigger denne teknikguide til MTB, som er delt op i sværhedsgrader. Der er lidt tips til mtb teknik styrketrræning og tips til at blive en bedre rytter - https://mtbsporet.dk/mtb-teknik

    Jeg fik linket af en af mine MTB kammerater, og har siden læst artiklen igennem flere gange, og rykket grænsen for min formåen på sporet. Mine problemer med knæene er forsvundet, og jeg er meget gladere når jeg kører på sporene.

    Håber du får løst problemet :-)

    /Juul
Log in eller Registrér for at kommentere.