Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg anoreksi?

Redigeret 8 marts, 2017, 05:36 i Anoreksi
Hej alle...

Jeg er en pige på 17 år..
Jeg har skåret meget ned på mine madvaner, og spiser kun 1-2 gange om dagen. Jeg spiser hverken morgenmad eller frokost, men et lille mellemmåltid kl 16 ca, og nogle gange aftensmad...
Jeg spiser ikke, fordi jeg ikke er sulten.

Jeg har flere gange fået afvide at jeg skulle spise mere, og har også fået afvide jeg nok har udviklet anoreksi..

Jeg træner ikke mere end jeg plejer, og jeg går slet ikke op i det. Jeg er bare aldrig sulten.

Er jeg ved af udvikle anoreksi? Hjælp :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Man kan udpine sin krop så meget, at man ikke kan føle sult. Hvis du gerne vil dø, så er du på rette vej.
    Jeg synes, du har anoreksi, og jeg synes du skal søge hjælp hos din læge. Jeg arbejder som alternativ behandler, og jeg kan godt hjælpe i tilfælde af anoreksi, men man skal selv ville det.
    Kroppen har brug for en god portion næringsstoffer og rigtig mange af disse næringsstoffer, skal den have tilført mindst 3 gange om dagen, da flere næringsstoffer ikke kan gemmes i kroppen og derfor skal tilføjes flere gange, for at kroppens organer kan fungere. Man kan sagtens være slank og spise flere gange om dagen med både kød og grøntsager. Det er vigtig,t at du ikke spiser slik eller drikker sodavand/saftevand, da det godt kan tage din sult, og så får du sukker i stedet for næring.
Log in eller Registrér for at kommentere.