Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter lænd/balle

Redigeret 1 marts, 2017, 17:33 i Åben debat om smerter
Hej, håber nogle kan hjælpe mig.

Har de sidste 2-3 mdr haft nogle smerter i højre side af lænd/øvre Balle. Det er nogle smerter der kun kommer i bestemte bevægelser, og gerne hvis jeg ligger den og bevæger benene, eller bare skal bevæge mig i det heletaget når jeg ligger ned.
Smerterne er ikke fuldstændige ulidelige men gør kortvarigt meget ondt. og når jeg så holder mig i ro lige efter bevægelsen tager det lige noget tid før smerten er helt væk.
Det kom efter jeg har været ude og ride.

Har ikke været ved lægen da jeg har tænkt at det nok skulle gå væk. Nu har det bare varet så længe, og tænkte derfor jeg lige vil prøve at skrive herinde, og ellers en tur til lægen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes klart, du skal kontakte din læge med henblik på en henvisning til en fysioterapeut.

    Hvis ikke man der kan finde noget, kan en kiropraktor måske være en ide.
  • Indstillinger
    Kære Mette

    Jeg og mange andre jeg kender oplever det tit at de med meget lidt "belastning" som ridning, fodbold osv. meget let får ekstreme rygsmerter og jeg er selv en af dem. Helt tilfældigt, da jeg skulle have en ny kontorstol, faldt jeg i snak med en en konsulent, som rent faktisk fortalte, at de oplever vildt mange der kommer ind efter en ny kontorstol EFTER at have fået smerter. Grunden til at vi mennesker i disse tider er så følsomme er at vi sidder forkert og derfor belaster ryggen helt vildt og efter at have læst denne guide om "en god kontorstol" https://www.dankontorstole.dk/ er jeg bare blevet så meget klogere og omkring vigtigheden af at sidde ergonomisk korrekt. Jeg ved ikke om du har et job hvor du sidder meget ned på en kontorstol, gør du det, skal du kraftigt overveje om det ikke kan være grunden.

    Vh

    En medforstående profil : )
Log in eller Registrér for at kommentere.