Hjem Rusmidler Alkohol

Jeg kaster op mange gange jeg drikker alkohol.. Hvad er det?

Redigeret 16 juni, 2017, 16:31 i Alkohol
Jeg tager nogen gange i byen, og starter altid ud med et par øl hjemmefra. Dog når jeg ankommer til byen og drikker bare lidt øl, så begynder jeg pludselig at få det dårligt og skal altid ud og brække mig. Så kan jeg drikke lidt øl igen, men pludselig får jeg det igen dårligt og skal igen igen ud og brække mig. Og sådan forsætter det altid, og svarer tit til at jeg kaster op 4-5 gange på en bytur.

Kan det være farligt eller hvad kan jeg gøre ved problemet?

Kommentarer

  • Du har garanteret hørt om nogen, der ikke kan tåle nødder eller mælk eller gluten eller..........

    Ligeledes er der også nogen, der ikke kan tåle øl, og måske det "kun" er øl, du ikke kan tåle, men det kan da være, at du overhovedet ikke tåler alkohol overhovedet. Der må du prøve dig frem - evt prøve at drikke noget vin f.eks.

    Og - kan du heller ikke tåle det, så må du nok erkende, at sådan er det for dig; det er faktisk ikke helt ualmindeligt.

    Selv kan jeg ikke lide øl, så for mig er det jo nemt nok, men jeg kan slet ikke tåle rødvin - bliver hundesyg af det. Hvidvin kan jeg så godt tåle, men efterhånden må jeg erkende, at det faktisk ikke smager mig mere.

    Og - de der søde sodavand med spiritus - Somersby og hvad de nu hedder, bliver jeg også syg af, men en "rigtig" sjus; f.eks. en rom wller whisky med en sodavand har jeg det så til gengæld helt fint med.

    Så - prøv dig frem stille og roligt.
  • Det har noget men såkaldte "kongener" at gøre. Det er det som gør dig skidt til pas, også hvad angår tømmermænd.

    En tommel fingerregel er jo mørkere drikken er desto flere kongener, som mange får det skidt af.

    Det betyder at mange fx tåler hvidvin og vodka bedre end især rødvin, men også de mørkere øl typer.
  • Har selv været ude for noget nær det samme - nogle gange drikker man bare noget skidt. Håber det bliver bedre! Det kan ødelægge en god bytur - men en god bytur skal der til engang i mellem - http://selvmaal.dk/undgaa-at-betale-for ... stor-fest/ :)
Log in eller Registrér for at kommentere.