Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Findes der en dansk bog om Mindbody connection/TMS?

Redigeret 13 august, 2017, 12:06 i Fibromyalgi
Jeg er for nyligt blevet kureret for mit 1,5 år lange forløb med seneskedehindebetændelse, rygsmerter og generelt smerter der synes at opstå overalt på min kun 21-årige krop. Det tog 3 dage efter at jeg havde læst bogen The Mindbody Prescription af Dr. John Sarno ( https://www.amazon.com/Mindbody-Prescri ... 0446675156 ) og så forsvandt alle mine smerter som dug for solen.

Jeg vil gerne have min mor til at læse bogen fordi hun har haft rygsmerter og fibromyalgi i hundrede år trods at lægerne ikke kan finde årsagen. Jeg er stærkt overbevist om at denne bog kan hjælpe hende. Problemet er, jeg kan ikke finde en dansk oversættelse til hende. Er der nogen der kender en bog på dansk som kan hjælpe med TMS (Tension Myositis Syndrome eller Spænding Myosit Syndrom eller hvad man kalder det på dansk) eller et sted som kan sætte hende i behandling for det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mikkel

    Har du fundet bogen på dansk ? Jeg leder nemlig også efter den på dansk.
  • Indstillinger
    Nej, men jeg er blevet lidt mere kritisk stillet over for den.
    Mine smerter kom igen et par dage efter jeg slog tråden op.
    Siden da har jeg dog fået det bedre, da jeg bestemte mig for at beskæftige mig og bruge mine hænder, og stoppe med at bekymre mig om om jeg gør det værre.
    Jeg er overbevist om at mine smerter kun blev ved fordi jeg blev ved med at tænke på og bekymre mig om dem.
    Så det der har hjulpet for mig er at jeg er begyndt at studere matematik. Det kræver at jeg er koncentreret og ikke tænker over om det gør ondt, og det fylder mit hovede med ting der ikke bare påminder mig om smerterne. Så jeg glemmer det simpelthen bare; lader være med at tænke på det, og lader være med at mærke efter.
    Så førhen har jeg gået og bekymret mig om jeg vil kunne håndtere at gå i skole eller arbejde nogensinde, men nu hvor jeg bare har sat mig til at studere i flere timer om dagen, selv om det gjorde ondt nogen gange i starten, har jeg fundet ud af at det kan jeg godt og så er der ikke noget at bekymre sig om, og så er det ligesom om det bare er holdt op.
    En anden ting er at jeg motionerer og spiser sundt nu; nul slik og sodavand, drikker te istedet, tager min vitamin D og fiskeolie. Det har måske også en indflydelse

    Beklager den lange tekst, håber min erfaring kunne hjælpe dig på en eller anden måde.
  • Indstillinger
    Mange tak for svar Mikkel.
  • Indstillinger
    Hej igen Mikkel.

    Jeg ville egentlig bare tjekke op på den bog, og hvordan det er gået siden. Er det en bog du kan anbefale ? jeg tænker nemlig at læse den, selvom jeg ikke kan finde den på dansk.

    På forhånd tak.
  • Indstillinger
    For den hurtige kan man købe bogen som ny for ca. 70 kr incl porto her. (på engelsk)


    https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listi ... hn+e+sarno
Log in eller Registrér for at kommentere.