Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til alle med PMS-symptomer.

Redigeret 14 januar, 2017, 01:52 i PMS og menstruation
Jeg bliver nødt til at dele min lille historie.
Jeg er 42 år, og har 3 børn.
Jeg har altid haft pms-symptomer, men efter mit sidste barns fødsel (han er 12 år i dag) har pms-symptomerne været voldsomt tiltagende. Symptomerne startede en uge før min menstruation. De fysiske symptomer:opkastfornemmelser, kvalme, kramper i underliv, svedeture, lydfølsom og konstant træt. De værste symptomer - de psykiske: modløshed, angst, depression, tankemylder og raserianfald.
Rent ud sagt, et helvede. Da de psykiske symptomer har været så voldsomme, har jeg fået medicin mod angst, da lægerne har været i tvivl om det var pms, trods det "kun" stod på i en uge.
Jeg har dyrket motion, spist sundt og alt det andet, der anbefales. Menstruationen startede med et brag af en styrtblødning, efterfulgt af kramper. Hele forløbet var medvirkende til sygdomsperioder og skiftende arbejdspladser
For et par måneder siden i endnu en desperat tilstand, hvor jeg igen var ved at ødelægge mit forhold til min mand og resten af omverdenen, tog jeg endnu en gang til lægen, og spurgte til hormonspiral. Jeg havde hørt om hormonspiral, men da jeg er steriliseret og de psykiske symptomer, har overskygget styrtblødningerne har lægen aldrig tænkt på denne. Som et sidste krampagtigt forsøg, aftalte vi at jeg skulle prøve denne. Ikke særlig behageligt, at få den sat op, MEN:
Mit liv har ændret sig fuldstændigt! De første måneder efter, var pms-symptomerne svage - og nu er de væk! Som ekstra bonus, har jeg kun svage blødninger. Hvis du har, bare en snert af ovenstående pms-symptomer, er en hormonspiral ALT værd! I hvert tilfælde, værd at prøve. Ikke mere angstmedicin og en 3. verdenskrig hver måned til mig! Jeg er pludselig blevet velfungerende efter 12 år! Giv spiralen en chance - ingen fortjener at leve med de lede symptomer!
Log in eller Registrér for at kommentere.