Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortvivlet ang symptomer

Redigeret 12 januar, 2017, 12:23 i Åben debat om kønssygdomme
Hejsa.
Jeg, en mand på de 40 år, har igennem snart 2 måneder været meget fortvivlet og ramt psykisk af mit problem.
I starten af november månede dyrkede jeg ubeskyttet oralsex med en anden mand. En lille uges tid efter får jeg en lille rød flad plet på penisskaftet lige under hovedet som ikke gjorde ondt. Yderlig ca 5 dage efter kom der en rødlig nuance på dele af penishovedet. Jeg gik til lægen og blev tjekket, først for svamp, den var negativ, derefter for klamydia og gonnore, også negativ. Så blev jeg testet for syfilis og hepatitis som også var negativ. Jeg fik nogle antibiotika af lægen som jeg skulle tage i 10 dage. De hjalp tildeles, de rødlige nuancer forsvandt, men blev afløst af 3 knopper der voksede på penishovedet, de var heller ikke ømme men de blev en smule større og blev dybrøde, de væskede ikke. Til lægen igen og testes for herpes. Ingen tegn på herpes 1 og 2. Lægen syntes heller ikke at det lignede herpes. Jeg er hunderæd for hvad det kan være. Håber der er nogle der har prøvet noget lignede, som enten kan berolige mig lidt eller hjælpe mig i den rigtige retning.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart tænker jeg kønsvorter. Men det er kun et gæt.

    Du kan prøve at Google det. Der kommer både beskrivelser og billeder. Du kan også læse om behandlingen.

    Egentlig lidt underligt, at du ikke er tjekket for det - det lyder ret sandsynligt, at det kunne være det... Men igen, jeg ved det ikke.

    Til lægen med dig igen!

    Johanne
  • Indstillinger
    Kønsvorter er det heller ikke (konstateret af lægen, som har set utallige eksempler, og var meget sikker på det ikke var tilfældet). Jeg fik noget creme, Betnovat, som er en stærk creme med binyrebarkhormon som faktisk har fjernet de grimme pletter i løbet af 2 dage. Jeg skal fortsætte med at smøre i 16 dage i alt (mangler 7 dage). Min penis ser næsten normal ud (syntes der er en smule rødme endnu, ved ikke om det er den heftige creme der gør det, eller om jeg bare går i panik), men der er stadig en mild brændene fornemmelse på penishovedet eller fra urinrøret, er lidt svært helt at mærke, dog er svier det ikke decideret når jeg urinere (har engang haft klamydia, og det sved meget kan jeg huske)
    Jeg blev jo testet for syfilis 29 dage efter mulig smittetidspunkt, og den viste negativ, men så har jeg jo så læst blandede oplysninger om hvornår man kan blive testet for syfilis. Nogle hjemmesider siger først når der er gået 3 måneder, andre siger at kroppen har dannet antistoffer efter 4-6 uger, og vil allerede der kunne påvises. Jeg kan tilføje at jeg købte en hjemmetest på nettet, og tog den forleden (55 dage efter smittemulighed) den viste også negativ. Men hvor meget kan man stole på disse hjemmetests ?? Hold det er virkelig fortvivlende at rende rundt og tro man fejler alt muligt, og lægen ikke har kunne påvise noget endnu.
Log in eller Registrér for at kommentere.