Benzodiazepiner/udtrapning og melatonin
Prøver at spørge her.. sidder der nogen herinde der lige nu kæmper, for at komme ud af benzodiazepiner ? og er der nogen af jer der har fået circadin til at hjælpe,som er medicin skrevet ud af min læge med melatonin i ?
Har i nogen erfaring for,hvor lang tid det varer før medicinen går ind og hjælper ordentligt ?
synes ikke min læge kunne svare rigtigt på spørgsmålet,så tænkte ngne herinde måske kan ? I er også velkomne til at svare på fb i gruppen :udtrapning af sovepiller/benzodiazepiner evt hjælp med naturmedicin.
Men ellers følgerjeg også med her mvhmig
Har i nogen erfaring for,hvor lang tid det varer før medicinen går ind og hjælper ordentligt ?
synes ikke min læge kunne svare rigtigt på spørgsmålet,så tænkte ngne herinde måske kan ? I er også velkomne til at svare på fb i gruppen :udtrapning af sovepiller/benzodiazepiner evt hjælp med naturmedicin.
Men ellers følgerjeg også med her mvhmig
Kommentarer
Melatonin er et stof, som dannes i koglekirtlen. Dannelsen afhænger af, at vi sover, når det er mørkt og vi er ude i dagslyset i dagtimerne.
Melatonin bruges i organismen bl.a. til at danne signalstoffet serotonin ud fra.
I USA kan Melatonin købes i håndkøb og det bruges af millioner af mennesker, som bruger det til at forbedre søvnkvaliteten.
Andre bruger Melatonin ved jet-lag.
Det menes også at have en effekt ved gråd-labilitet / sygelig tendens til gråd.