Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Benzodiazepiner/udtrapning og melatonin

Redigeret 10 januar, 2017, 05:16 i Åben debat om depression
Prøver at spørge her.. sidder der nogen herinde der lige nu kæmper, for at komme ud af benzodiazepiner ? og er der nogen af jer der har fået circadin til at hjælpe,som er medicin skrevet ud af min læge med melatonin i ?
Har i nogen erfaring for,hvor lang tid det varer før medicinen går ind og hjælper ordentligt ?
synes ikke min læge kunne svare rigtigt på spørgsmålet,så tænkte ngne herinde måske kan ? I er også velkomne til at svare på fb i gruppen :udtrapning af sovepiller/benzodiazepiner evt hjælp med naturmedicin.
Men ellers følgerjeg også med her mvhmig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at google på Melatonin.

    Melatonin er et stof, som dannes i koglekirtlen. Dannelsen afhænger af, at vi sover, når det er mørkt og vi er ude i dagslyset i dagtimerne.
    Melatonin bruges i organismen bl.a. til at danne signalstoffet serotonin ud fra.

    I USA kan Melatonin købes i håndkøb og det bruges af millioner af mennesker, som bruger det til at forbedre søvnkvaliteten.
    Andre bruger Melatonin ved jet-lag.
    Det menes også at have en effekt ved gråd-labilitet / sygelig tendens til gråd.
  • Indstillinger
    Tak det ved jeg.. Jeg ville bare gerne om der evt er nogen der har erfaring med hvor lang tid det tager før søvnen bliver normal når man trapper ud af benzodiazepiner ? Lige nu sover jeg godt hver anden nat,de nætter hvor jeg ikke skulle have taget benzodiazepiner og de nægter hvor jeg skulle sover jeg mindre godt nu er det 20 dage siden jeg trappede ud af 1/8 del,benzodiazepiner er det værste medicin jeg nogen sinde har fået.. -det ødelægger meget har også fået forhøjet blodtryk af dem ,er først ude nu efter godt 4 år..mvh hundepigen
Log in eller Registrér for at kommentere.