Hjem Sex & samliv Utroskab

Mangler bare og blive ramt af lynet

Redigeret 3 januar, 2017, 12:48 i Utroskab
Nu vil jeg prøve her.
Jeg mangler svar så det basker. I starten af året fangede jeg kæresten i og være mig utro. Jeg tilgiver og dagene går og vi aftaler og sige til ungerne vi skal fra hinanden et stykke tid for og prøve og finde hinanden igen. Det var satme en hård besked og overgive dem. Inden vi går ind og fortæller dem det siger jeg til hende jeg vil gerne hun sletter ham fra de sociale medier. Hun går med til det men fanme om hun ikke begynder igen en uge efter. Hun glemte og slukke FB på computeren. Vi står med 4 børn hvor den ene er ved og blive udredt for ADD i psykiatrien. Jeg har normale arbejdstider hvor hun arbejder på skift og det døgnet rundt og hver 3 weekend. Grundet en trængt økonomi har det været nødvendig og arbejde extra for mig.
Det går sin modbydelige gang det hele hvor hun lyver, snyder og bedrager som om hun havde 10 år og skulle indhente. Jeg gør det jeg er bedst til, sætter mig ved Computeren og meget ivrig efter svar finder jeg dem selv. Ikke lovligt men jeg var ligeglad. Det viser sig hun har en ”veninde” der er extrem god til og lyve og til dato har hun ikke kendt nogle mennesker hun ikke har ødelagt noget for, havde bare ikke regnet med det skulle overgå mig for jeg ved jeg er et godt menneske, aldrig gjort nogen fortræd men bare behaget andre før mig selv. Jeg overhører telefonsamtaler som hun ikke regner med jeg hører. Ganske enkelt modbydeligt som en menneske kan snakke om en anden. Tiden går og da jeg truer med og rykke tændkablerne af bilen bliver hun da også hjemme, men så satme om jeg ikke kommer hjem en dag efter hun spørger om jeg vil hente børnene, så holder der 2 biler med store trailere. Vidste godt der var noget i gærde men hun smutter og tager børnene med sig. Rigtig flot må man sige. Hun stopper med alle betalinger på nær 1 der koster hende ud over fradraget på huset som hun har beholdt ca 120 kr. Huset blev solgt til 200,000 kr under pris/gæld. Jeg hænger på en NY bil (Det kunne bedst betale sig da den gamle ALTID var i stykker) Købt til hende men den dag papirene skulle skrives under var hun hjemme ved en syg barn og de sagde det var nok bare med min underskrift.
Nu er det sådan hun knap gider svare mig når jeg spørger om noget. Hun lægger selfie billeder på FB af hende selv og hendes ”veninde”. Alle tror jeg er skurken. Jeg er kommet dertil idag hvor jeg sidder med ungerne hver anden uge. Kæmpe Depression. Mangler 3000 kr 14 dg.
Det er lidt blandet det jeg skriver men jeg søger en form for svar.
Hun søger alle former for opmærksomhed. Laver billeder af sig selv og lægger på nettet. Se mig se mig. Selv Juleaften hvor vi skulle hygge sammen alle 6 endte det med hun sad på FB mens jeg hjalp med og samle ungernes julegaver. Hun kan ikke se mig i øjnene. Jeg ved hun , ligesom jeg savner børnene og har sommetider spurgt om hun vil herover og spise men hun er fuld af undsskyldninger. Vores ældste datter blev 10 men istedet for og komme hjem og spise sammen ville hun hellere sidde sammen med ”veninden” og holde fest. ALT fåregår for hendes vedkommende over Facebook/Messenger/instagram/snapchat og gu ved hvad hun ellers har gang i. Selv ungerne siger hun altid sidder og kigger i hendes telefon og det hørte jeg på den hårde måde en aften jeg sad og søgte bolig i sofaen sammen med dem. Du snart ligesom Mor med den telefon. Den blev pakket væk prompte.
Jeg er af den gamle skole. Af en eller anden årsag tilgav jeg og gør stadig. Jeg elsker hende stadig for som hun er lige nu, det er ren desperation. Se mig se mig (men kun fra halsen og op  Hun ignorer mig fuldstændig og det føles som om jeg kun kan bruges når hun ikke har andre.
Lidt hjælp eller input. Er jeg den eneste der er blevet taget så grundigt i røven? Jeg søger svar/retfærdighed/hævn/forståelse. Kom bare med det hvis er er en god ide eller noget der i det mindste kan give forståelse.
Far til 4

Kommentarer

  • Det er meget svært at finde hoved og hale i det, du her skriver, men alt i dig er naturligvis kaos, hvorfor det kan være svært at skrive så udenforstående helt kan følge det.

    Men – jeg vil prøve at opsummere, hvad jeg lige fik ud af det; så må du fortælle det, hvis jeg er helt galt på den:

    Din kæreste har været dig utro, du har opdaget det, tilgivet – og I aftalte, at det skulle stoppe her og nu, men hun har valgt at fortsætte og blæse på dig i dine følelser.

    I aftaler at flytte fra hinanden, men gør det alligevel ikke? Dog – oplever du pludselig en dag, at der holder biler, hvilket vel betyder, at hun er flyttet med børnene?

    Som jeg kan forstå det, så har du jeres fire børn hver anden uge?

    Omkring jeres økonomi har hun valgt kun at betale en lille smule og lader dig sidde tilbage med resten? Din gæld vokser og du døjer – naturligvis, hvem ville ikke det? - med en alvorlig depression.

    Som jeg læser det, så kan I efterhånden overhovedet ikke fordrage hinanden, men har alligevel valgt at holde jul sammen? Hvorfor egentligt det? I gør ingen nogen tjeneste ved det – og da slet ikke jeres børn.

    Hvis ovenstående ellers er nogenlunde korrekt opfattet, vil jeg opfordre dig til at søge noget professionel hjælp hurtigst muligt. Først må du til lægen, så du kan få din depression behandlet, og så må du til en advokat, så du kan blive oplyst om dine rettigheder – også omkring økonomi. Og ja, en advokat koster penge, men i enhver by af en vis størrelse findes der en advokathjælp, hvor man kan møde op – vist nok en gang om ugen – og så kommer man ind efter tur. Men der kan du blive oplyst dels om dine rettigheder, dels om der er mulighed for at du kan få offentlig støtte til din sag.

    Og – da bilen kun står i dit navn er det også din bil, så den holder forhåbentligt uden for din dør? Jeg vil bestemt mene, at du derfor også er i din fulde ret til at sælge den, men det kan du spørge advokaten om. Sørg i det hele taget for at have alle papirer og informationer med til advokaten.

    Nu ved jeg ikke, om I er gift, men i og med, at I har fire børn sammen, så er der altså visse regler. Din kæreste kan ikke bare selv vælge, hvad hun vil og ikke vil betale.

    Muligvis du også bør gå til din sagsbehandler i kommunen, så du også der kan blive oplyst om diverse regler osv.

    Selvfølgelig er du nødt til at indse, at dit forhold er gået i stykker, og at I aldrig finder sammen igen. Jeg kan sagtens forstå, du er rasende på hende, men det kan du desværre ikke bruge til så meget. Du er nødt til at være rationel og prøve at få lidt ro og orden på dit liv, og til det har du – som jeg nævner – brug for noget professionel hjælp.

    Du er nødt til at forlange et ordentligt samarbejde omkring børnene, og det er dem, du først og fremmest skal bruge din energi på at give en god og tryg hverdag.

    Ved at handle på disse ting, vil du givet opdage, at du også kan få lidt mere ro på dit eget liv.

    Jeg håber du kan bruge ovenstående til at komme lidt videre. Et opløst parforhold tager desværre tid at komme over, især hvis man – som dig – føler jeg så svigtet og narret, men hvis du kan få lidt ro på det praktiske, vil du givet opleve, at også du vil få det bedre og bedre.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.