Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har angst og har brug for hjælp

Redigeret 31 december, 2016, 06:07 i Angst
hej for 2 måneder siden sagde min læge at jeg lider af angst, jeg ved ikke hvorfor jeg har angst, og som jeg sagde til min læge så kan jeg ikke sætte en finger på hvorfor eller hvad det kunne være. han har så givet mig en lægehenvisning til en psykolog som jeg selv skal finde, nu har jeg skrevet til ca 8 forskellige har ikke fået svar fra alle men dem jeg har fået svar fra har sagt at de har en lang ventetid og tilføjer ikke flere på listen, er der nogen der måske kan anbefale en god psykolog på Fyn, nærmere Odense, Nyborg, Svendborg?

mit allerførste andfald var i oktober, hvor jeg pludselig ikke kunne mærke min ene arm, eller huden på min hals, det prikkede i panden, mit hjerte hamrede helt vildt, kraftig puls, svimmel, kold svede det føltes som om jeg skulle besvime, jeg hoppede op af stolen og min første reaktion var at græde, så gik jeg ind på badeværelset ok kastet lidt koldt vand på mit ansigt, jeg gik fuldstændig i panik troede virkelig jeg skulle dø eller at det var blodprop eller noget, havde jo aldrig oplevet sådan noget før. fik så min mand til at køre mig til lægevagten, jeg rystede helt vildt i bilen som om jeg havde det koldt.
Var så til læge efterfølgende dag og fik tjekket mit blodtryk og blodprocent der var intet galt der, har så en uge efter fået taget en del blodprøver og EKG der var der heller ikke noget at finde. Han siger at jeg fejler intet og han sagde at jeg led af angst så er helt ny med den her lidelse og det er bare ubehageligt. det der hjælper mig når jeg får det skidt er at lytte til noget musik, afspænding og guidet meditation

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg lider også af angst (sygdomsangst) kombineret med kraftig ocd siden barndommen.
    Det lyder da træls at du selv skal opsøge en psykolog. Jeg blev udredt sidste år (hvor jeg panikkede fordi jeg troede jorden ville gå under). Startede hos en psykiater, som sendte mig videre til angst og personlighedsforstyrrelses afdelingen i området.
    Nu er jeg startet op i gruppeterapi og jeg er begyndt på Sertralin 100 mg.
    Har det møgskidt for tiden dog.
    Men håber da virkelig på at få det bedre engang....

    Vh Fidus123
Log in eller Registrér for at kommentere.