Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Generaliseret angst, panik angst, lyrica eller escitalopram

Redigeret 27 december, 2016, 13:37 i Angst
Hej

Jeg er en kvinde på 26 og har aldrig skrevet i et forum før, men jeg har mistet håbet, jeg kan ikke se ud udvej af det her. Jeg kan ikke magte mit job og er blevet nødt til at forlade min lejlighed og bor nu hos mine forældre. Jeg kan ingenting andet end være angst angst angst.

Det hele startede som en belastningsreaktion som nu er blevet til uudholdelig angst hele tiden, angst for at blive angst, angst for at jeg aldrig kommer ud af det her helvede, angst for at miste dem jeg holder af, angst for aldrig at blive mit glade selv igen. Jeg er startet i forløb med kognetiv terapi og har nu fået valget imellem at tage lyrica eller escitalopram. Jeg er bange for medicinens bivirkninger, og jeg er bange for at tage det forkerte valg.

Jeg kan snart ikke holde det her ud mere. Jeg skriver fordi jeg er rådvild og ved ikke hvad der kan hjælpe mig. Men er der nogen som kan give mig kvalificeret svar på det med medicinen, erfarringer? Måske nogen som har overlevet at have det sådan her.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg ved ikke med lyrica men escitalopram er bestemt noget skidt. Iøvrigt synes jeg det er lidt mærkeligt at det er patienten som skal vælge medicinen. Jeg kommer til at tænke på gættelegen i "Hvilken hånd vil du ha ?"

    Man må derfor gå ud fra at det enten er fordi lægen ved mindre end patienten eller lægen skubber ansvaret fra sig.

    Her er en lille øvelse som man kan kopiere gratis. Måske kan den hjælpe dig.
    Alt godt.


    http://www.huntershealingcalls.com/free ... uster.html
Log in eller Registrér for at kommentere.