Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forkert beskrivelse af røngtenbillede.

Redigeret 18 december, 2016, 08:34 i Fod- og knæskader
D. 29. juni fik jeg røngten fotograferet begge mine knæ, da jeg havde ondt i især det højre knæ. Beskrivelsen lød på minimal begyndende slidgigt i det højre knæ, jeg blev sendt til fyss, og troede det ville blive rigtig godt, men nej havde jeg ikke ondt så fik jeg det i begge ben. Efter 1½ måned holdt jeg op med øvelserne og smerterne forsvandt, for at vende tilbage på fuld kraft, op til lægen som jo så på beskrivelsen af billederne som var taget, så han mente at Felden creme kunne tage smerterne, det kunne det ikke og det blev værre og værre. Da smerterne var blevet så slemme at jeg ikke kunne stå på benet, valgte jeg at få en undersøgelse på Valdemar (en gren af Hamlet) lægen havde fået billederne så han havde studeret dem indgående og kunne fortælle mig hvad han så, og det var en helt anden forklaring en jeg havde fået hos lægen. Jeg havde ikke noget brusk på det venstre kammer og det højre var der kun ½ - 1 mm. tilbage, så et nyt knæ skulle der til, han sendte en henvisning til min læge. Det var jo en anden forklaring. Jeg skal til forundersøgelse i morgen og opereres til januar. Jeg blev nok meget forskrækket over så stor en forskel på de samme billeder.
Log in eller Registrér for at kommentere.