Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst, svimmelhed, træthed og svaghedsfornemmelse.

Redigeret 12 januar, 2017, 13:36 i Angst
Jeg har været igennem mange voldsomme oplevelser i meget af mit liv, sidst med kommunen som igennem et år truede mig med at tage mine penge fra mig, og konstant stressede mig med jobsamtaler og til sidst valgte at tage min forsørgelse fra mig så jeg manglede penge til mad og husleje. Det har stresset mig voldsomt og jeg har kunne mærke på mig selv at jeg har fået det dårligt af det. For omkring 1 år siden var jeg i brugsen og handle og jeg fik det meget dårligt som om jeg skulle besvime. Jeg satte min kurv og gik fra butikken og lagde mig da jeg kom hjem. Jeg havde det meget dårligt og var svimmel og sløj og meget fysisk dårligt tilpas. Det tog omkring nogle dage før jeg så småt kunne bevæge mig rundt i huset.

Senere var jeg nede og handle igen og fik det på samme måde mens jeg stod ved kassen, svimmelhed, og hjertebanken, og jeg rystede også lidt på hænderne. Jeg betalte mine vare og gik ud og siden har jeg ikke været ude og handle.

Det er dog blevet lidt værre med tiden og for nogle ugers tid siden fik jeg det også meget dårligt, jeg blev svimmel, fysisk dårligt tilpas og hjertebanken og så lagde mig i min seng... så gik der noget tid så begyndte jeg at få rysteture samtidig med at det skiftede mellem meget koldt og meget varmt... til sidst begyndte jeg at svede og så snurrede det lidt i mine hænder...

Jeg har haft det dårligt siden og har ikke rigtigt kunne foretage mig særlig meget... jeg vil gerne vide om det er psygisk altså stress og angst eller om det er fysisk?

Og hvad kan man gøre for at hjælpe sig selv bedst muligt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har fået omlagt mine kostvaner og er begyndt at dyrke lidt motion. Jeg får taget gerimax multivitamin (blå) samt kalium tabletter og økologisk fiskeolie med omega 3.

    Jeg har fået snakket med min læge som har diagnosiseret mig med panikangst. Jeg har også fået målt mit blodtryk som ligger omkring 140/90.

    Spørgsmålet er om jeg skal søge behandling for blodtrykket?
Log in eller Registrér for at kommentere.