Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Skade i hæl

Redigeret 10 marts, 2017, 04:19 i Fod- og knæskader
Jeg har igår aftes været ude og spille fodbold og landede på et tidspunkt lidt hårdt ned på foden.
Jeg vrikkede ikke om eller lign. men fik herefter nogle smerter i hælen. Jeg kunne løbe en smule videre mens det kunne mærkes.
Her i dag har jeg virkelig voldsomme smerter når jeg træder ned på foden. (Smerter i hælen).
Det er som om at det giver sådan en stråle smerter på indersiden af hælen.
Når jeg trykker for neden af hælen i siden går det afsindigt ondt, men under er der ikke det store. Kan mærke det, men det er til at holde ud.
Den er ikke hævet og ingen misfarvnigen, så tænker ikke den er forstuet. Jeg forventer det "bare" er slaget, men hvad er worst case? Hvad kan det eller være.

Pft.

Kommentarer

  • Hej,

    Det kunne meget vel tyde på, at selve puden på hælen har fået et lille slag i siden. Der er ikke noget farligt over det, og tager som regel nogle dage at komme sig over alt efter slaget.

    Da du ikke har de store smerter lige under hælen, vil det være ret usandsynligt, at selve knoglen har taget skade.

    Hvis smerten fortsætter i mere end en uges tid, ville jeg søge læge, da et slag vil kunne udvikle en betændelse. Men vent en uges tid.

    Mvh.
    Kenneth
Log in eller Registrér for at kommentere.