Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i venstre bryst - smertestillende virker ikke

Louka565Louka565
Redigeret 24 november, 2016, 18:19 i Åben debat om smerter
Jeg har nu i cirka 14 dage haft ret kraftige smerter i venstre bryst.

Det startede knap en uges tid efter jeg blev rask efter en omgang lungebetændelse. Det startede med, at jeg fik ondt når jeg hostede og hvis jeg tog en dyb vejrtrækning, det blev værre og gjorde mere og mere ondt.

I sidste weekend begyndte det at gøre ekstremt ondt når jeg var ude og gå, altså en ganske almindelig gåtur på cirka 10 minutter.

Nu gør det ekstremt ondt, hvis jeg hoster, tager en dyb vejrtrækning eller lign, og bliver ved noget tid efter. Det gør ondt når jeg rejser mig f.eks fra sofaen. Det er helt udelukket at jeg kan ligge på ryggen og sove, da det gør SÅ ondt, når jeg trækker vejret imens. Og det værste er, når jeg er ude og gå, det gør så ondt og bliver bare ved og synes jeg er begyndt at blive ekstra forpustet samtidig. Desuden gør det ekstremt ondt når jeg er forpustet og det kan også komme når jeg f.eks rydder op, altså ved en lille anstrengelse.

Jeg var til lægen i tirsdags som konkluderede at det var smerter fra brystmuskulaturen fra hosten da jeg var syg. Han gav mig et ordentlig tryk over brystkassen som selvfølgelig gjorde ondt, men ingen anden undersøgelse. Han udskrev noget kodein til mig, som jeg skal tage med 2 panodiler efter behov. Det tog jeg så både i går og 1 enkelt gang i dag, men hverken i går eller i dag, synes jeg at det har hjulpet. Måske det har lindret smerten en lille smule, men det er svært at bedømme, det gør stadig ulidelig ondt hvis jeg f.eks får et lille hosteanfald, og kan stadig ikke ligge på ryggen og sove.

Er der nogen der kender en forklaring på, hvorfor det ikke virker? Eller nogen der har prøvet noget lignende? Jeg synes ikke symptomerne giver mening i forhold til hvad lægen konkluderede det var, men jeg er jo ikke læge. Vil bare gerne kunne gå ud eller generelt bare holde ud af være mig, for det gør så ondt.
Log in eller Registrér for at kommentere.