Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Analsex

Redigeret 21 november, 2016, 11:28 i Kvindelige sexproblemer
Hej!
Jeg har haft analsex med min kæreste og han kom ved et uheld op i skeden men kom hurtigt ud igen, kan der ske noget ved det?
OBS : jeg vaskede mig lige efter med vand og intimsæbe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Grunden til at man altid bør bruge kondom ved analsex, er at der er risiko for colibakterier, og manden kan få en endog meget alvorlig blærebetændelse efterfølgende.

    Og - det er også grunden til, at han aldrig må komme op i skeden efter det anale besøg - uden enten at være vasket eller tage kondomet af/ skifte først, da problemet kan være det samme for kvinden.

    Det er dog heldigvis ikke hver gang, at netop det sker, men risikoen er betydeligt forøget, hvorfor man aldrig bør gøre det, men hvis skaden først er sket, så kan du vaske dig fra nu af og til juleaften. Du er ganske enkelt nødt til at afvente og se om du får blærebetændelse, og hvis du gør, er det bedst, at du fortæller lægen, hvad der er sket, da du muligvis skal have en noget mere heftig antibiotikakur.

    I øvrigt - dine vitale dele har ikke godt af sæbe - heller ikke den såkaldte intimsæbe - som kun er opfundet for at forbrugerne kan tro, at det "nok" er noget, man hellere må købe/bruge. Vask altid kun med rent vand - intet andet.

    Men - som nævnt - det er ikke sikkert, der lige er sket noget denne gang, men det kan der sagtens gøre næste eller næste igen gang.

    Personligt har jeg da naturligvis også prøvet det, og jeg har ikke haft problemer efterfølgende, men en gang blev min mand virkelig ret så syg, og vi tænkte ikke over det, før han fik svar fra lægen, at det altså handlede om colibakteriebetændelse. Puhh - han var godt nok syg, men så lærte vi det. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.