Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

NÆLDEFEBER og Alnok

Amo1961Amo1961
Redigeret 15 november, 2016, 13:07 i Allergi
Hej gruppe

Jeg startede for nogle uger siden med at få nældefeber på ryggen og overarme, men slog det hen som værende "Hov får jeg bumser nu" hi.

De sidste dage er det dog bredt sig til det meste af kroppen.

Som barn havde jeg et akut stort anfald, med store sammenvoksede blærer, den her gang er det ikke helt så voldsomt.

Jeg har bestil tid ved lægen men der går en uges tid før jeg kommer dertil.

Jeg har læst flere gange at man godt kan tage 2 piller Alnok om dagen. Jeg vil gerne benytte mig af det for at se om det hjælper indtil jeg skal til lægen.

Er det nogen nogen herinde kan sige ok til??

Jeg har nogle bud på hvorfor det er kommet og undgår de ting det kan dreje sig om, men lige nu har det ikke hjulpet.

Håber på et hurtigt svar, da det er generende og går ud over nattesøvnen.

MVH

Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som et alternativ kan man tage det homøopatiske middel Dr Reckeweg R 23 mod Akut Eksem/udslæt

    Virker især på akut eksem/udslet men kan også lindre kronisk. Desuden mod bumser, herpes, nældefeber (urticaria)

    Dosering:

    Hvis ikke andet er foreskrevet, er dosis for voksne 10 dråber 1 gang dagligt. Hvis ikke der sker en bedring, øges dosis til 2 gange dagligt i højest i en uge. Til børn over 12 år er dosis 5-8 dråber efter de samme anvisninger som for voksne.

    Kontraindikationer: Gravide eller ammende kvinder bør ikke anvende dette middel uden først at have konsulteret en kompetent læge eller behandler.

    Man kan købe midlet i matas webshop og diverse helsebutikker
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit rigtig gode og spændende svar.

    Jeg gik på apoteket fordi jeg ikke synes jeg kunne vente med at få kikket på det.

    På Apoteket mente de som jeg det var Nældefeber som jeg jo har haft nogle gange før.

    Hun anbefalede at jeg købte og tog 2 piller hver aften af mærket Kerstine plus jeg kan spray noget der hedder Cytelium når det klør.

    Så håber jeg det vil hjælpe, men det er for tidligt at se den store forskel men Cytelium lindre fint.

    Jeg vil kikke på de ting du anbefaler. Tak for det.

    MVH

    Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.