Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ekstrasystoler

Redigeret 7 november, 2016, 07:01 i Hjerteproblemer
Hej .... har pga ekstra slag i en periode, været til undersøgelse på Hamlet. Fik scannet hjertet og gik med holter monitor på i 4 døgn. Efterfølgende besked om, at alt så normalt ud, 10 ekstra slag i perioden og en gns puls på 87. Lægen mente pulsen var lidt høj. Men mente øvrigt ikke, at der var noget galt med mit hjerte.
Det er ca 4 uger siden.
Nu har jeg så i de sidste 14 dage haft ekstraslag dagligt ca 2-3 gange i minuttet. Det er som om det ikke vil stoppe. Om natten er der ikke noget særligt. Har et par gange mærket det om natten. Det er ret hårde slag. Så de er næsten umulige at ignorere. Bliver lettere svimmel af dem. Føler det lidt som om der bliver slukket for det hele et splitsekund. Meget angst nu (Lider i forvejen af angst/stress) Har talt med egen læge, som nu siger at det supraventrilulær takykardi og kronisk, så det må jeg lære at leve med. Det bringer mig til spørgsmålet. Kan det passe ? At det ikke går væk igen? Kan det være min angst der fremprovokere det ? Er der andre der har prøvet det ???
For efter 14 dage nu, er jeg så træt. Det kan jeg ikke leve med.
Vh. Marlene
Log in eller Registrér for at kommentere.