Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i maven og mærker kugle i højre side af maven

Louka565Louka565
Redigeret 6 november, 2016, 15:37 i Åben debat om mave-tarmproblemer
Jeg har hele sidste uge hver aften haft smerter i venstre side af min ryg på bagsiden af ribbenene, men jeg har ligget syg med lungebetændelse og har tænkt, at det var pga. hosten. Dog begyndte "smerten" i går at "bevæge" sig rundt om siden og hen i maven. Dog gør det ikke lige så ondt i maven, som det gjorde i ryggen, rygsmerterne er også næsten forsvundet nu.

Nu har jeg så bare periodevis ondt i venstre side af maven øverst, det føles som en svien, når det gør ondt. Er der nogen der har oplevet det, og er det normalt?

Nu til mit andet spørgsmål. Jeg trykkede lidt på min mave for at finde ud af, om det gjorde mere ondt der øverst i venstre side end andre steder. Jeg kan så mærke en lille kugle/bule i højre side af maven i samme højde som navlen. Jeg mærkede lidt mere efter, helt ude i siden ved taljen og det føltes som om jeg fik trykket/skubbet til en bobbel, og det gjorde ret ondt?

Jeg ved, at jeg nok lyder meget paranoid, men jeg ved ikke hvordan en mave skal føles, når man trykker blidt på den. Jeg tænkte også på, at det kan være tarmene, jeg kan mærke? Det skal nok lige siges, at jeg er en ung kvinde på 21 år, og jeg er svært overvægtig, så måske det er fedt om organerne, jeg kan mærke? Er der nogle, der har oplevet noget lignende eller ved om det er normalt?
Log in eller Registrér for at kommentere.