Hjem Familieliv Teenagere

Utroligt irreterende

Redigeret 7 november, 2016, 07:33 i Teenagere
Hej netdoktor.
Jeg er en dreng på 14 år, som har et meget irriterende problem.
Det er sådan at jeg har fået mange bumse lignende knopper over det hele på mine baller, og en smule på mine lår.
Håber på svar.

Kommentarer

  • Din alder fortæller mig, at du er i puberteten, og bumser er desværre en del af denne periode, at man døjer med bumser, og det kan du altså ikke gøre noget ved.

    Nogle får det i ansigtet, nogle på kroppen, og nogle over det hele - sådan er det.

    Du vil dog muligvis nok få "skrubbet" hul på nogle af disse bumser, når du har været i bad og tørrer dig med håndklædet, så måske det er en god ide at du forhører dig på apoteket eller i Matas om de har noget rensende, du kan rense din hud med efter badet.

    Men - det er af afgørende betydning, at du efter en sådan rensning giver din hud en god bodycreme, så du ikke får udtørret huden, for gør du det, vil det sende et "signal" til din hud om, at den skal producere mere "fedtstof", hvilket vil betyde endnu flere bumser.

    Prøv en gang at få en god snak på apoteket/Matas om dit problem.

    Jeg foreslår, at du involverer din mor i problemet - oven i købet kan du så være heldig, at hun vil betale for dine produkter.
  • Jeg har også haft en masse bumser på ryggen og balder, og også rigtig mange i panden og omkring hårkanten i ansigtet, men er kommet af med det meste ved at bruge Basiron 5% creme.

    Det er vigtigt at du ikke presser på dine bumser selvom det frister meget, da det blot spreder bumserne til et større område og gør dem mere betændte.

    Basiron creme kan fås i håndkøb(kræver ikke recept fra din læge), og hjælper ved at bringe luft ind under hudoverfladen på bumsen og dermed udtørre bakterierne der er derinde. Du skal bruge det 1-2 gange hver dag i et par uger før bumserne begynder at forsvinder, men det hjælper rigtig godt.

    Du kan dog ikke have noget tøj på det område hvor du har smurt med Basiron i ca. 15-20 minutter efter påførsel, da det vil afblege dit tøj og få det til at se mistfarvet ud.

    Jeg har også brugt en showergel fra Basiron. Men den virkede ikke ligeså godt som cremen, så den vil jeg ikke anbefale.
Log in eller Registrér for at kommentere.