Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rygsæksrejser med børn

Redigeret 7 november, 2016, 13:54 i Store børn
Hej

Vi skal rejse rundt i Sydøstasien med vores datter på 8 år og nu da vi snart skal til og afsted så begynder jeg at blive nervøs. Er der noget vi har ikke har tænkt på, er der noget vi har overset.

Jeg har været sider som http://www.backpackerplanet.dk/ igennem for at læse deres artikler og forum, men er der nogle der kender til et godt sted at finde råd og vejledning når nu vi skal afsted for første gang på en længere rejse?

Knus

Tina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er jeres datter hele 8 år, og altså ikke et spædbarn,. så jeg vil da mene, at almindelig sund fornuft vel må være det.

    Nu skriver du ikke noget om, hvad du specifikt er nervøs for, så jeg kommer lige med et par tanker.

    Selvfølgelig skal I ikke sende hende alene ned til købmanden i en storby f.eks. - eller i det hele taget lade hende være alene fremmede steder - hvilket I måske nok heller ikke ville gøre her hjemme.

    Mht kost, ja, så kan hun vel tåle det samme som jer voksne, og jo I kan desværre sagtens komme ud for en omgang maveonde, hvilket tit sker, når man er langt væk fra "egne" bakterier, men hun er ikke mere udsat end jer, og noget sådant varer måske et par dage - så er I ok igen. Måske en stak mælkesyrekapsler kan være gode at have i bagagen, men det har du givet læst om.

    Når det nu er en rygsækrejse, handler det vel om, at I gerne skulle kunne være frie til at rejse hen, hvor I lige føler for, og det kan man jo heldigvis sagtens de fleste steder i Østen. Hvis I f.eks. pludselig vil helt ud til "Langtbortistan", så er det måske en god ide lige at forehøre sig på nogle turistkontorer i en større by - eller søge nogle oplysninger på nettet undervejs - om ikke andet så for at sikre, at I ikke lige går glib af noget rigtigt spændende det pågældende sted.

    Men ellers - så er det da perfekt for jer og et barn, der er så gammelt, at både hun og I givet får nogle fantastiske oplevelser.

    Rigtig god rejse.

    Og ps - jeg kommer også med et forslag i din anden debat.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Det er nok bare almindelig uro når man skal tage et stort skridt. Jeg følte bare at jeg havde brug for at høre fra andre at det nok skulle gå.


    Tusind tak for dine svar.
  • Indstillinger
    Hej Tina,

    Jeg ville ikke være så nervøs, selvom der selvfølgelig altid er en risiko når man bevæger sig ud i verden ;) Dog er det vigtigt at du har tjekket op på div. vaccinationer, m.m. som altid er obligatorisk, men der kan din lokale læge jo rådgive dig.

    Ønsker du yderligere tips- og råd om ferie, kan du måske finde mere information her: https://sommerogsol.net/ - eller søge rundt på nettet.

    Alt held- og lykke med rejsen herfra ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.