Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Nedsat hørelse efter mindre betændelse

Hej NetDoktor.

Jeg er 24 år gammel, jeg havde en mindre betændelse for ca. 2 uger siden i mit venstre øre. Det gjorde kun ondt et par gange om dagen, og der kom ikke noget ud af mit øre (men kun den karakteristiske lugt af betændelse), så jeg gik ikke til lægen i første omgang.

Betændelsen er gået over af sig selv, men nu har jeg nedsat hørelse. Det har jeg haft i over en uge nu. Hvis du lukker din øre af med din finger, så er det præcis sådan det lyder, så det er rigtigt ubehageligt. Jeg har gået til lægen med det, men lægen kunne ikke se noget i mit øre. Så jeg skal til høretest i morgen.

Jeg føler umiddelbart ikke, at jeg får den hjælp jeg skal have. Er lidt bekymret over min nedsat hørelse. Er der noget jeg selv kan gøre? Mit øre er i hvert fald tilstoppet på en eller anden måde.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • "Jeg føler umiddelbart ikke, at jeg får den hjælp jeg skal have"

    Det synes jeg faktisk ikke er helt rimeligt at skrive, når du ikke en gang selv aktivt har søgt hjælpen da du konstaterede denne betændelse.

    Du får noget betændelse - du er endda selv helt klar over det og kan lugte det, men vælger at "lade det over af sig selv". Betændelse bør faktisk absolut for det meste lægeligt vurderes, og ligeledes som oftest antibiotikabehandles.

    Men - det er først senere, du søger lægen, og nu skal du høretestes - og det er vel fint nok. Så kan der derefter tages stilling til, hvad der så skal gøres.

    Du bør da helt klart kontakte en ørelæge og få det øre grundigt undersøgt; jeg kan da sagtens forestille mig, at der sidder noget betændelse tilbage, som kan være årsag til din hørenedsættelse, og det skal du naturligvis have behandlet, men det kan du altså ikke forvente, at "samfundet" bare uden videre skal komme og tilbyde dig.

    Vi kan hurtigt blive enige om, at det danske sundhedsvæsen lader meget tilbage at ønske, men det bør altså være almen viden, at en betændelsestilstand i kroppen skal undersøges og behandles, og at man altså ligeledes selv må opsøge hjælpen.

    Men - du har ret - rigtigt mange undlader at søge hjælp, og regner med at det "nok" går over af sig selv, hvilket ofte kan have fatale følger, men det kan man altså ikke give andre end sig selv skyld for.
Log in eller Registrér for at kommentere.