Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rødt, irriteret øre med betændelse og gør ondt

Louka565Louka565
Redigeret 29 oktober, 2016, 06:19 i Åben debat om infektioner
Hej,

Jeg ved ikke, om det er en infektion, men mit øre har den sidste uges tid været rødt, hævet og det er helt ulækkert med noget udslæt-agtigt på øreflippen hvor det er helt knubret, samtidig med, at det væsker helt utrolig meget inde fra øret. Og det klør forfærdeligt, samtidig med, at det er ømt og gør ondt.

Jeg var ved vagtlægen i søndags, som sagde, at det var stafoylokokker, og jeg fik både noget pencillin og creme til smørelse, men synes ikke det har hjulpet specielt meget. Her de sidste to dage, er det især om aftenen blusset meget op, hvor det bliver rødt og gør forfærdelig ondt og er helt varmt. Synes det gør mere og mere ondt..

Jeg var til min egen læge i dag, og jeg har fået yderligere nogle øredråber, som skulle hjælpe mod betændelsen, som løber ud. Min egen læge sagde bare, at jeg da havde en ordentlig omgang øregangsbetændelse, og undrede sig over, at jeg ikke havde fået øredråber af vagtlægen, men nævnte intet om stafylokokker.

Er der nogle, der har prøvet nogle lignende? Det ser ikke særlig godt ud, og der er noget rødt udslæt lige ude foran øret også, men jeg tvivler lidt på diagnoserne, da jeg ikke synes behandlingen har hjulpet, som det skulle..

Kommentarer

  • Lige lidt opklarende spørgsmål:

    Du var ved vagtlæge i søndags, der fik du at vide, at det var stafylokokker, men det mener jeg sådan set ikke en vagtlæge (eller nogen overhovedet) bare kan sige uden at have podet for det først? Skete det?

    Du fik medicin; penicillin + creme. Har du brugt dette fuldstændigt som beskrevet og taget samtlige doser?

    Du har nu været ved egen læge. Lægen nævnte intet om stafylokokker, men spurgte du ikke din læge om netop det, da du var der?

    Du har nu fået nogle dråber, som du i sagens natur kun lige er startet på, hvorfor du da ikke endnu kan påstå, at de ikke virker, så måske du lige skal give det en chance – dog stadig følge anvisningerne til punkt og prikke. Du bør da også ved egen læge have fået at vide, hvor lang der vil gå, før du kan mærke en bedring – måske det står i indlægssedlen.

    Udslættet gætter jeg er en reaktion på din betændelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.