Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har blærebetændelse og får Selexid, men kaster det op

Redigeret 12 februar, 2018, 10:51 i Blærebetændelse
Har været til lægen for at få bekræftet min mistanke og her gav hun mig en pille, som jeg tyggede på og skyllede ned med vand, da jeg ikke kan sluge piller. Men nu hvor jeg skulle tage en ny, gjorde jeg det samme, men der kom den op igen.
Er der nogen som har gode råd til hvordan jeg kan få dem ned UDEN den grumme smag, som giver mig kvalme med det samme?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da du har tygget på den ved lægen, går jeg ud fra, at det er en pille, der gerne må knuses.

    Da du åbenbart ikke kan sluge en pille - heller ikke hvis du i forvejen har en mundfuld vand i munden (har du prøvet det - altså vand først - pillen ind og så ned med det?), kan jeg da foreslå, at du knuser pillen, og rører det ud i en smule syltetøj, honning, leverpostej - eller hvad du nu kan lide af "bløde" ting og spis det så - eller smør blandingen på et lille stykke brød og spis det.

    Det vigtigste er så, at du sikrer dig, at du får det hele med.
  • Indstillinger
    Jeg har desværre ingen erfaring med Selexid, og umiddelbart er mit bedste gæt, at du ikke bare lige finder en måde at "få det ned på" uden at kaste op. Jeg læste på https://doc24.dk/blaerebetaendelse, og der står intet om Selexid. Prøv og snak med din læge og se, hvad han siger.
Log in eller Registrér for at kommentere.