Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i nederste del af maven.

Hej!

Lidt om min far: Højde 1,74 - 104 kilo.
Piller til hverdags: Blodtryk, Centyl med kaliumklorid overtrukne 2,5+573 mg. Metoprololsuccinat HEXAl 50 MG. Amlodipin Teva 5 mg.

Min far har haft smerter i ca. lidt mere end 1 måneds tid som kom og gik, og det er blevet meget meget værre for et par dage siden. Smerten har ikke stoppet siden i fredag. Han har ligget i hospital i Grønland Sisimiut siden den 24/10-2016, og de har stadig ikke fundet noget, og ved ikke hvad der er galt. Hans blodprøve er som det skal være. Har været til scanning men alt ser også fint. Nyre, lever, hjerte og tarm ser også fint ud. Han har ikke diabetes, blodtryks mål er som det skal være.

Smertens placering: Nederste del af maven, mere smerter i venstre siden end højre side.

Afføring: Før var der tit blod i afføring og helt sort, nu er det lidt mere normal, men svært med at skide. (Har fået dråber mod afføring og 'salt' til kroppen.)

Hverdags smerter/symptomer: Når han går et par skridt føles det som om det stikker i nederste del end i venstre side end højre side og får kæmpe smerter så han bliver nødt til at bøje sig. Han halter også som er ikke normalt. Det gøre stadig ondt når han sidder ned. Pamol & Ipren hjælper ikke. Han får Morpin, smerten forsvinder lidt, men det varer ikke så længe. Når han har taget Morpin bliver han rastløs, uro og søvnløs. Når han ligger ned, kan han ikke rigtigt ligge i samme side da det gøre ondt, og bliver nødt til at skifte side næsten hele tiden. Og vil helst sidde mod højre side, da det gøre ondt når det er mod venstre side. Føler der luft i maven (maven føles mere større.) Han er også meget mere træt til hverdags, kvalme og svimmel. Nedsat spisetrang, nedsat krafter, lidt sløret hørelse, syn og hovedpine.

Håber der nogen som kan svare på mit spørgsmål.
MVH.
Inaluk :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det her jo et debatforum for lægfolk - altså helt almindelige mennesker, der måske kun har erfaringer at dele af; så det kan være uhyre vanskeligt at komme med bud på, hvad din far fejler, når han allerede ligger på sygehuset og vel sagtens ER undersøgt for alt muligt.

    Jeg tænker faktisk en form for forstoppelse eller måske tarmslyng, men han er vel blevet scannet?

    Men - nogen gang kan man jo godt have smerter, der stammer fra et helt andet sted i kroppen, og det er læger ikke særligt gode til at finde ud af, så mit forslag er da, at han - når han bliver udskrevet - kontakter en dygtig akupunktør, og sådan nogle findes forhåbentligt også i Grønland.

    Ved akupunktur ses der på hele kroppens funktioner og ikke kun - som her - maveregionen.
Log in eller Registrér for at kommentere.