Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid, rifter i underlivet av hjælp!

Redigeret 21 oktober, 2016, 09:10 i Underlivsbetændelse
Hej piger, jeg er gravid i uge 16. Jeg har haft kløe og svie i mit underliv i en uge nu. Jeg har rifter på skamlæberne, og en rift / ' hul ' lignede lige over klitoris.
Jeg har prøvet med noget creme mod svamp, og sidder nu med zinksalve i skeden. Det er ulideligt, og jeg kan ikke holde til det mere. Min egen læge har ferie, så derfor at lægen ikke en mulighed. Er der nogen der ved hvad det kan være???

Kommentarer

  • Indstillinger
    De mest almindelige årsager er nok kontakt allergi med bestemte kemikalier. Tænk over om du har skiftet for nyligt til andet undertøj, sæbe mm. Hvis du finder årsagen så kan lidt kokusolie måske lindre

    Derudover kan årsagen være bakterier, exzem, sexuelle sygdomme - klamydia, hormonelle forandringer mm
  • Indstillinger
    Har ikke for nyligt skiftet undertøj, eller sæbe. Prøver at undgå sæbe i underlivet, da jeg ikke kan tåle det.

    Med hensyn til sexuelle sygedomme, så er dette udelukket. Har været testet for det hele på en gang, hos lægen da jeg blev gravid. Og alt var negativt.
  • Indstillinger
    Der er en sygdom som hedder Lichen Sclerosus? Der optræder hvide blærer i starten af forløbet. Den smitter ikke.

    http://www.sydvestjysksygehus.dk/wm425245

    Ellers må du søge professionel hjælp hvis det ikke bliver bedre.
  • Indstillinger
    Nu er det selvfølgelig blevet fredag, hvor samfundet jo gerne går mere eller mindre i stå, men jeg hæfter mig nu alligevel ved flg:

    " Min egen læge har ferie, så derfor at lægen ikke en mulighed"

    Det er altså ikke helt rigtigt. Hvis egen læge har ferie, er der altid en henvisning til en anden, man kan benytte i den givne periode.

    Man SKAL kunne få kontakt til en alm praktiserende læge på hverdag mellem kl. 8 og 16.

    Uden for det tidsrum kan man jo kontakte lægevagt, men dog kun hvis det er akut opstået sygdom, som vurderes til ikke at kunne vente til egen læge har åbent. Det er så ikke helt tilfældet med dig, da du nu har haft flere dage til at få fat i en læge, men - hvis det bliver meget værre inden på mandag og du ikke kan få ro for smerter, er lægevagten naturligvis en mulighed.

    Noget knust is i en plastpose pakket ind i et viskestykke kan muligvis "bedøve" stedet og give noget ro et stykke tid.
Log in eller Registrér for at kommentere.