Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i arm/sene lige under albuen

Redigeret 3 november, 2017, 06:41 i Håndskader og musearm
Hej alle

Mit situation er som følgende:

Sidder meget på kontor/computer, og har en formodning at jeg i den forbindelse har gjort noget ved en sene i min venstre arm.
Jeg vågner op en dag som alle andre og har smerter i min arm, det kommer og går alt efter hvor meget jeg bruger armen, og intensiteten på smerten varierer også.

Hvis jeg strækker min arm fuldt ud, og prøver at bøje min hånd nedad mærker jeg en meget intenst smerte fra omkring mellemfingeren/pegefingeren til lige omkring lige under albuen, på oversiden af armen, hvis det giver mening. Kan se området hvor smerterne stammer fra er lettere hævet også.

Har brugt smertestillende for at holde det ud so far.


Hvad ville jeres fremgangsmåde være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg følger lige med her - selvom det er en ældre tråd, kan vi jo være heldige.
    Jeg arbejder også rigtigt meget foran en computer (hver dag). Mit er dog ikke hævet...

    Dbh,
    Mads
  • Indstillinger
    Hej med jer!

    Vi har haft rigtig meget held med på vores arbejdsplads (Stort kontorlandskab) at få folk til at træne deres underarmsmuskler 2-3 gange i ugen med minimal belastning.

    En øvelse magen til den her: https://noexcuseshealth.files.wordpress ... t-curl.jpg hvor man sidder med hånden ud over skrivebordet, med en meget let håndvægt eller lignende i hånden, og så langsomt kører hånden op og ned 20 gange x 3 gange i ugen.

    Man kan få vildt billige håndvægte og ellers er der selvfølgelig den endnu billigere løsning bare at holde en vandflaske i hånden.

    Vi har haft folk der har døjet meget med underarms smerter, som nu efter et par ugers mild træning har det meget bedre.

    Jeg håber det kan hjælpe
Log in eller Registrér for at kommentere.