Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor mobil er man efter en omskæring?

Redigeret 29 december, 2016, 05:31 i Åben debat for mænd
Jeg skal omskæres her i november i næste måned, og er muligvis nødt til at tage toget samme dag som operationen, et par timer efter indgrebet har fundet sted.

Er der nogen her der har været igennem omskæring, og kan fortælle mig om man er i stand til at gå og stå bagefter, og kan komme til og fra et tog?

På forhånd tak til dem der læser, og til dem der gerne vil dele ud af deres erfaringer!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er nok forskelligt fra mand til mand, men jeg kunne da køre bil hjem efter min omskæring.

    Så jeg tror ikke, at du får problemer med en lille tur med toget.
  • Indstillinger
    Okay, super. Mange tak for svaret!
  • Indstillinger
    Iflg. sagens natur har jeg ikke prøvet at blive omskåret, men jeg har da også oplevet nogle af de mindre indgreb, hvor jeg blev sendt hjem igen kort efter.

    Men - da man jo har fået noget bedøvende/beroligende/smertestillende, har jeg ALTID fået at vide, at jeg ikke måtte køre bil bagefter, da kroppen jo stadig har disse midler i sig.

    Så - det undrer mig såre at Circum har fået lov til at køre bil bagefter.

    Dog - har jeg da klart oplevet at føle mig så frisk, at jeg ikke har haft problem med at tage bussen hjem, og det vel fordi den smertestillende/bedøvende medicin netop stadig har virket.
  • Indstillinger
    Jeg har også selv fået foretaget forskellige mindre indgreb i lokal bedøvelse, og kunne gå helt fint bagefter.

    Nu er der jo ved en omskæring dog tale om et organ, der hænger mellem benene, eller bliver tapet/bandageret op omkring området i lysken(?), hvor der nok vil være ekstra træk hvis jeg går meget rundt eller rejse og sætter mig?

    I det infomateriale jeg har fået, står der, at jeg ikke må sidde bag rettet efter indgrebet, men der er ikke nævnt meget om hvordan jeg må bevæge mig rundt ellers.
  • Indstillinger
    Jeg reagerede nu mere på Circum, der havde kørt bil umiddebart efter - og iflg den besked, du har fået, så var det jo rigtigt nok.

    Jeg vil mene, at i nogle tilfælde er det nok ikke det store problem, men du kan ikke være sikker på, hvordan lige præcis du har det, og hvordan man lige præcis i dit tilfælde har valgt forbinding osv.

    Det er også først bagefter, du ved om den narkose, du får, også er en du befinder dig godt med.

    I de fleste tilfælde vil man sikkert nok kunne magte en togtur, men du kan ikke være sikker på det.

    Jeg fik for nogle år siden foretaget et mindre indgreb i underlivet, hvor vi var fire, der var på "samlebåndet" den dag. Alle de andre smuttede et par timer efter, men jeg kunne ikke levere den tissetår, der gav tilladelse til at smutte, hvorfor jeg måtte blive nogle timer længere.

    Så - helt klart: Sørg for ikke at have andre aftaler den dag, og sørg for at der er mulighed for, at du kan blive hentet - også hvis det bliver senere end du forventer.
  • Indstillinger
    Det har du nok ret i. Det er aldrig helt som man forventer, så jeg må bare vente og se.
  • Indstillinger
    Jeg synes det var drøjt at sidde i en bil hjem ad... hver gang der var en ujævnhed, så var det træls.. Godt jeg kun var passager...
    Dagens efter gik det fint..
Log in eller Registrér for at kommentere.