Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

De der skide p-piller

Redigeret 16 oktober, 2016, 05:33 i Prævention
Hej

Jeg har været på p-piller i et par år efterhånden. Jeg skal ud at rejse her i efterårsferien med min kæreste og så tilfældigvis på mine p-piller at de ikke må opbevares over 25 grader.

Vil det så sige at p-pillerne mister funktionen, når jeg er et sted der er over 30 grader i 14 dage? Jeg har aldrig hørt om dette før. Jeg går ud fra det intet har at sige, siden min læge aldrig har informeret mig om dette? Men.... Hvorfor står det så på pakken, hvis det rent faktisk har noget at sige?

Håber der er nogle kloge hoveder der lige har svaret - ellers må jeg kontakte apoteket imorgen :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Selv om det som står på pakken skal tages alvorligt, så bliver pillerne nok ikke skadet i 14 dage over 25 grader men det afhænger af omstændighedene. Det er klart at 24 dage på kamelryg i Ægypten vil ødelægge pillerne

    Sørg for at have pillerne i din pung under flyrejsen, da det kan være varmt hvor bagagen bliver opbefaret.

    På hotellet så sørg for at opbevare pillerne på et køligt sted væk fra direkte sollys eller varme fra kogeplader.

    Ps. Alternativt er kondomet jo opfundet
Log in eller Registrér for at kommentere.