Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er tallene forhøjede

Thyrotropin [TSH];P 6,1

Thyroxin [T4];P 114

Triiodthyronin [T3]; P 2,1


Nogen der kan fortælle mig om de her tal er så forhøjede at man bør gøre noget ved dem? Lægen siger de er normale. B12 er også alt for lavt, og er derfor blevet sat i b12 behandling

Kommentarer

  • Indstillinger
    For at vurdere dine tal, er det nødvendigt at kende "reference-værdierne" for hvert af tallene. Reference-værdierne varierer afhængigt af, hvilket laboratorium der har mål t dem.
    Desuden er det en god ide hvis du fortæller om du får stofskifte-medicin. Hvis svaret er ja, så fortæl hvilken medicin du får, hvor meget (i mikrogram/dag eller mikrogram/uge), hvor længe du har været på den nuværende dosis samt hvor lang tid der er gået fra du tog medicinen til blodprøverne blev taget.
    Mangel på B-, D-vitamin og flere andre ting kan give nogle af de samme symptomer som stofskiftet.
    Jeg er ikke nogen ørn til at fortolke stofskifte-tal, så jeg kan nok ikke hjælpe dig, men måske andre kan? Evt kan du melde dig ind i gruppen "Stofskiftesupport" på facebook. I den gruppe er en del som har godt styr på at fortolke blodprøve-tal. Men du kan også komme udfor dårlige råd både her og der.
    Husk altid at være KRITISK overfor alle råd!
Log in eller Registrér for at kommentere.