Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udtrapning af benzodiazepiner

Redigeret 30 november, 2016, 14:09 i Åben debat om depression
Hej Jeg har fået benzodiazepiner i ca 4 år, nogle piller der hedder hexalid. Min gamle læge gav mig kopi medicin jeg ikke kunne tåle,jeg var elelrs det man kalder rask på meidicn. Så på grund af kopi medicinen fik jeg en ny depression og en masse piller. Jeg fik ikke noget som helst at vide om hvad benzodiazepiner gør ved kroppen. Min læge skrive dem bare ud når jeg bestilte, og anede ikke hvor farlige de er. I 2014 ville min læge så pludeseligt trappe mig ud virkeligt hurtigt, tror der kom nogle retningslinier fra sundhedsstyrelsen om at lægerne skulle få patienterne ud af det skidt. Så han sagde jeg skulle trappe en kvart ud af gangen, det gik så helt galt jeg endte på sygehuset med abstinenser som en narkomans.. De pakkede mig ind i varmetæpper fordi jeg frøs ekstremt meget,lå op hoppede af kulde. Mit blodtryk kom over 200,så jeg fik medicin for forhøjet blodtryk hvilket jeg gør endnu.Jeg blev indlagt på psyk og fik ialt 7 forskeligge slags medicin ,som skulle skabe balance igen. Jeg endte på en kvart hexalid/benzoer og en hel indsovningspille,noget der hed seraguel prolong og aktivias samt phenegan ,remeron, blodtryksmidicin og kort lyrika.. Min mave kunne slet ikke tage alt det medicin. Jeg kom hjem igen i okt 2014 og har så trappet ud af en del så nu får jeg 45 mg remeron(fik 60 fra starten), blodtryksmediin og 3/4Dele indsovning imozop. jeg er nu nede på 1/8 del hexalid hver anden dag, næste nedtrapning bliver 1/8 del hver 3 dag men det bliver nok først til nytår.Hver gang jeg trapper ned får jeg angst og uro ,men det sværeste er søvnproblemerne. Ved denne udtapning måtte jeg trappe op fra 1/2 til 3/4 indsovning fra starten,så trappede jeg nedpå 1/2 indsovning igen, da der så var gået 10 uger hvor man siger at værdierne i kroppen først er normale kunne jeg slet ikke sove igen måtte trappe op på 3/4dele igen og nu her 2 uger efter igen altså 12 uger efter har jeg søvnproblemer igen, så sover ikke meget.
Jeg håber på at være ude af benzoerne til sommer og derefter skal jeg så trappe ud af indsovningen.. Nogen der har erfaringermed udtrapning af hexalid.. mvh hundepigen

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.