Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg slår min kæreste om natten pga. angstanfald

Jeg er en kvinde på 24 år der igennem 1 års tid nu har haft disse perioder hvor jeg vågner brat op om natten med et angstanfald. Jeg har været ved lægen som har sendt mig videre til psykiatri afdeling, men de har endnu ikke fundet årsagen, og det går ud over min søvn og humør når jeg har disse perioder. Jeg har et meget dårligt forhold til min far, og jeg lagde mærke til at jeg fik de her angstanfald, når han havde inviteret til noget og jeg skulle hen og se ham, så jeg troede det var i forbindelse med ham. Men de sidste 4 md har jeg ikke haft kontakt med ham og har alligevel haft de her anfald. De kommer meget pludseligt hvor det kan starte en nat og så forsætter det en uges tid, hvor der så ikke er noget efterfølgende i ca. 1 måned.
Det der sker er at jeg pludselig bliver revet ud af min søvn og mine arme er fuldstændig ukontrolleret og jeg ender altid med at slå min kæreste der ligger ved siden af. Derefter ligger jeg og hyperventilere og efter et par minutter er jeg faldet til ro og kan sove videre. Men jeg sover ikke mere end 1 time og så sker det igen. Sådan forsætter det resten af natten. Hvad tror I det kan skyldes? Jeg vil virkelig gerne snart til bunds i det her, da jeg er blevet mørkeræd og kun kan sove med lyset tændt, fordi jeg er bange for at få et anfald og det er meget skræmmende at vågne sådan i total mørke og ikke kunne trække vejret.
Log in eller Registrér for at kommentere.